• 0507
    Äldre 29 Sep 09:16
    20455 visningar
    15 svar
    15
    20455

    Gravsten

    Hej!
    Vi har haft jätte problem med att få Majas gravsten... Fick en sten för nån månad sedan men ALLT var fel, till och med färgen på stenen var fel! Tänkte höra med er om ni vet något någon bra stenhuggare för vi tänker byta. Det behöver inte var nån billigt ställe för hellre att det kostar och blir som vi vill ha det.

    Så vet ni något annat ställe i sthlm området än eaststoone...?

  • Svar på tråden Gravsten
  • Äldre 29 Sep 10:11
    #1

    Vi har jättegoda erfarenheter från vår stenhuggare! Men det är ju inte i nått sthlmområde utan 35 mil norrut... Men det är i alla fall stenhuggar´n i Bergsjö som gjorde vår Aarons sten. Jag ritade upp en egen bild av hur jag ville att den skulle se ut och sen gjorde de den exagt efter mina ritningar! Rekommenderar den STARKT!!! En bild på stenen finns i mitt galleri om du vill se!

    Kram och lycka till! Man vill ju att ens barns gravsten ska bli som man tänkt sig! Fy att de inte kunde göra den rätt!!!


    Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
  • Äldre 29 Sep 10:12
    #2

    Rekommenderar DEM stark menar jag ju! Alltså Stenhuggar´n i Bergsjö! Måste lära mig skriva lite mer noggrannt!


    Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
  • Kaka
    Äldre 29 Sep 10:33
    #3

    0570 - jag kan verkligen rekomendera Wila stenhuggeri. Nu har vi ju inte beställt hela stenen från dom men vi lämnade in en sten som dom graverade. Jag fick ett väldigt empatiskt och proffesionellt bemötande (det va synd att säga att deras konkurenter gav mig när jag ringde runt), dom hjälpte oss med goda råd, det gick fort och framförallt blev jätte fint. VI är jätte nöjda och dom är underbara människor som jobbar där. Det ligger vid KS på kyrkogatan tror jag den heter. Kontaktuppgifter finns på: www.wilastenhuggeri.se

    Lycka till!

  • Äldre 29 Sep 10:36
    #4

    hittade en länk... http://stenhuggarn.se/


    Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
  • Äldre 29 Sep 12:02
    #5

    men alltså dom får väl göra om stenen då så att den blir som ni ville från böjan? eller det har skurit sig mellan er och företaget? Måste ni betala ändå? Det finns massor av bra stenhuggare i sverige, var bor ni? ,,

  • 0507
    Äldre 29 Sep 21:28
    #6

    Tack för era svar, ska kolla upp deras hemsidor osv. Tack!

    Mijjo: Vi börjar tröttna på "vår" stenhuggare, han har skött hela saken uruselt. Han gör inte det som han utlovat och säger att vi är för petiga (Han tog fel sten, skrev datumet fel, ristade in handen på fel sida, det var inte ens Majas handavtryck på stenen utan nått kladd osv)Vi bor i sthlm... Har ingen aning om hur det funkar med betalning, men han borde ju leverera en korrekt vara för att få betalt...

  • Johann­aJ
    Äldre 29 Sep 21:59
    #7
    Kaka skrev 2007-09-29 10:33:31 följande:
    0570 - jag kan verkligen rekomendera Wila stenhuggeri. Nu har vi ju inte beställt hela stenen från dom men vi lämnade in en sten som dom graverade. Jag fick ett väldigt empatiskt och proffesionellt bemötande (det va synd att säga att deras konkurenter gav mig när jag ringde runt), dom hjälpte oss med goda råd, det gick fort och framförallt blev jätte fint. VI är jätte nöjda och dom är underbara människor som jobbar där. Det ligger vid KS på kyrkogatan tror jag den heter. Kontaktuppgifter finns på: www.wilastenhuggeri.se Lycka till!
    våran sten är också från wila stenhuggeri. Supertrevligt bemötande och stenen är jättefin. Rekommenderar dom.
  • Johann­aJ
    Äldre 29 Sep 21:59
    #8
    Kaka skrev 2007-09-29 10:33:31 följande:
    0570 - jag kan verkligen rekomendera Wila stenhuggeri. Nu har vi ju inte beställt hela stenen från dom men vi lämnade in en sten som dom graverade. Jag fick ett väldigt empatiskt och proffesionellt bemötande (det va synd att säga att deras konkurenter gav mig när jag ringde runt), dom hjälpte oss med goda råd, det gick fort och framförallt blev jätte fint. VI är jätte nöjda och dom är underbara människor som jobbar där. Det ligger vid KS på kyrkogatan tror jag den heter. Kontaktuppgifter finns på: www.wilastenhuggeri.se Lycka till!
    våran sten är också från wila stenhuggeri. Supertrevligt bemötande och stenen är jättefin. Rekommenderar dom.
  • Johann­aJ
    Äldre 29 Sep 22:01
    #9

    oj då
    Nu postar jag dubbelt med beröm. Inte meningen dock.


  • 0507
    Äldre 3 Oct 16:36
    #10

    Tack för era svar. Min sambo var inne hos företaget som vi anlitat för att skälla på dom för att de misskött sig. Dock hann han inte så långt i skällandet innan han fick veta att karln som gjorde Majas första sten har fått sparken, han hade tydligen misskött det mesta på firman. Så vi ger nu företaget en ny chans...

  • Tiddla­n
    Äldre 7 Oct 08:38
    #11

    Fonus, skogskyrkogården, gjorde min sons sten och den blev bättre än vad jag hade tänkt mig.
    Lycka till!

  • KaStBa
    Äldre 13 Oct 21:07
    #12

    Kanske lite sent, då ni har kommit så långt med allt. Men har ni funderat på gravsten helt eller delvis i glas? För att då lättare få det rätt med hand/fotavtryck eller dyligt.

    Lycka till!

  • Äldre 2 Aug 21:05
    #13

    Hej

    får börja med att beklaga sorgen.
    Har själv precis mist vår dotter. =(
    Om du vill prata ?

     

  • Stissi­g
    Äldre 5 Aug 14:19
    #14
    spöksyster skrev 2012-08-02 21:05:21 följande:
    Hej

    får börja med att beklaga sorgen.
    Har själv precis mist vår dotter. =(
    Om du vill prata ?

     

    TS miste sitt barn 2007...
  • myrank
    Äldre 31 Oct 15:15
    #15

    Gammal tråd men även jag vill rekommendera WiLa Stenhuggeri! De finns i Stockholm men levererar till andra platser också! Så professionella i både bemötande och hantverk!

Svar på tråden Gravsten