• Billy och Jag
    Äldre 15 Oct 22:20
    4855 visningar
    94 svar
    94
    4855

    Gävle med omnejd!

    Ska vi försöka samlas här?

    Vilka bor i Gävle och dess närhet?


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Gävle med omnejd!
  • Billy och Jag
    Äldre 15 Oct 22:34
    #2

    Jasså, jag ska flytta till Gävle.. Om en månad..


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 15 Oct 22:55
    #4

    haha.. jo jag tror också att jag kommer att trivas... så skönt att slippa ta bilen överallt.. nu bor jag i Borlänge i hus på "landet" och det är inte gångavstånd till nått.. Vi ska bo i Sätra med.. 5 minuter från "centrum"... ska bli skönt att kunna GÅ till affären osv.. Och att kunna ta bussen hem från krogen tex.. det kan man INTE göra här. Vi kollade på lägenheten och tyckte att området verkade trevligt och lugnt faktiskt.. Kollade i Brynäs först.. men just då var det ett polispådrag precis där och en massa klotter och skrikiga ungar på gården.. haha.. inte såå bra intryck

    Och sen så tycker jag att gävlebor är trevliga över lag... De är de inte i Borlänge.. :-P


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 15 Oct 23:54
    #9
    Kaldorei skrev 2007-10-15 23:04:07 följande:
    såg att ni gillar country å countryinspirerat. Finns en UNDERBAR resturang i gävle, church street saloon =) sååå himla gooood amerikansk mat :D YUMMMYY, fast lite dyrt, men ibland e det värt det iaf. =)
    jag vet.. vi ska dit i helgen och käka.. Hehe.. våran favvo resturang! Så klart..

    Jag ska plugga.. På komvux blir det först...
    traasdockan skrev 2007-10-15 23:06:31 följande:
    Bor i gävle..eller rättare sagt i valbo..flyttade hit ut från sätra förra året=)Så nu är man nästan granne med ikea=)
    Åhh.. lyllos!! Haha.. jag ääälskar IKEA.. valbo är det närmaste för oss här i Borlänge... :-P Så det ska bli jätte kul att få bo nära min favorit affär..

    Hur trivdes du i Sätra?
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 16 Oct 13:48
    #11
    traasdockan skrev 2007-10-16 04:15:17 följande:
    Ja själv är jag lite less på alla ikea saker så vi köper inte så mycket där längre..Hmm i sätra..trivdes inte alls så bra,det finns 3 områden i gävle som är lite mer ghetto och sätra är ett av dom,iaf det som är vid deras s.k "centrum" där även vi bodde..mycke utlänningar osv..är inte rasistisk men vårat förråd blev uppbrutet 2ggr och vi var dom enda svenska i trappen=( Har bott på andra områden i gävle oxå men sätra trivdes jag sämst på..valbo är bra,lugnt å så..såg att du ska plugga på komvux,jag går där nu och ska ev gå en termin till..sammanträffande..vad ska du läsa?Lone Star State skrev 2007-10-15 23:54:37 följande:
    Ahaaa.. okej jo det kan ju lätt bli lite stökigt då.. Men det verkade så lugnt och bra när vi var där och kolla.. och inte för att verka rasistisk, men det bor bara "svenska namn" i vårat hus.. haha.. Förutom en finne, men sån är jag ju själv hehe.

    Jasså, kul. jag ska läsa Svenska B, matte A och sen är det två till som jag inte är säker på ännu.. Samhällskunskap A kanske.. du då??
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 16 Oct 23:20
    #13
    traasdockan skrev 2007-10-16 22:35:21 följande:
    Va bra,hoppas det intrycket består:PJag ska nog läsa social psykiatri,kommunikation och kanske en truck kurs..Lone Star State skrev 2007-10-16 13:48:47 följande:
    Jasså.. Låter som ganska intressanta ämnen iaf.. det är INTE matte iaf :P Suck.. men men.. man måste ju..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 17 Oct 18:55
    #17
    Eisa skrev 2007-10-17 12:15:06 följande:
    Jag bor i centrala Gävle, vid ån... Sjukt vackert här! Varför har ingen sagt hur vackert Gävle är?Jag säger det nu. GÄVLE ÄR VACKERT.
    Haha, jag VET Även om de där husen som man ser på vänster sida precis när man kommer in som det står nått om "Hotel" på är vidrigt fula :-P Det är synd :-P Men men.. annars så tycker jag det är jätte fint.. ni skulle bara veta hur fult Borlänge är.. :-P
    HEH skrev 2007-10-17 12:17:27 följande:
    Hello!Bor i närheten jag med! Liiiite utanför:)
    Det kan man ju också göra Hehe..
    traasdockan skrev 2007-10-17 12:10:45 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-16 23:20:03 följande: Har matte A nu men det går inge vidare så det är bara för mig att acceptera att jag får ha IG i det..men jag överlever det me..
    Usch. vad tråkigt... Men du kanske inte ska söka till högskola?
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 18 Oct 18:03
    #20
    Mifuna skrev 2007-10-18 14:34:04 följande:
    Jag är fd. Gävlebo, flyttade därifrån för ca 2,5 år sedan. Men snart kommer jag tillbaka igen, har lyckats övertala sambon att flytta dit
    Vad kul.. HEhe.. vart bor ni nu då?
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 22 Oct 23:08
    #22
    AnnE skrev 2007-10-22 21:40:43 följande:
    Bor också i Gävle.... Just nu bor vi i Sätra men skulle vilja köpa hus lite utanför stan, typ Forsbacka, Sandviken,, Kungsgården.....Bodde ett par år i Växjö men saknade Gävle så mkt att jag flyttade hem igen
    Trivs du bra annars då? Vart i sätra?

    Jo husen är ju lite billigare där ute..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Äldre 29 Oct 00:28
    #29
    Dodolina skrev 2007-10-26 13:43:00 följande:
    Halloj!Här vill jag slänga mig in på en gång.Bor inte i Gävle just nu, men ska flytta upp till årsskiftet. Var och skrev på kontraktet i tisdags (23/10).Känner inga i Gävle från innan.
    Välkommen till tråden och snart Gävle..

    Vad kul med fler inflyttningar..

    Kraam
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Gävle med omnejd!