• AnnaOnIce

    Alexandra min dotter f/d 21 Okt 2002, 5år !

    Imorgon är det 5 år sedan min dotter föddes död efter nästa 33 veckor i magen.
    De första 2 åren skrev jag mycket här men jag älta rinte så mycket längre. Sorgen har gömt sig djupt in i mitt hjärta och sitter där som en liten vass tagg som gör ont ibland.

    De senaste vekcorna har varit jobbiga, med alla minnen som kommer med årstiden. Dock har jag nu situationen under kontroll.

    Jag har haft tur, jag har fått två fina friska syskon, en flicka och en pojke. Jag födde 3 barn på 4 år. När jag låg där i BB sängen 21 okt 2002 o önskade att Gud hade tagit mig med så hade jag ett svagt hopp om att livet trots allt skulle gå vidare o jag skulle få fler barn och få vara mamma på riktigt.
    Och livet har gått vidare, även om sorgen aldrig gått över, har jag väl ändå kommit till nån slags lugn o tron om att Alexandra kommer tillbaka finns inte.
    Jag har ibland problem med att förstå vilket år det är. För mig fastnade tiden 2002. skumt.

    **
    Det finns inte mycket att säga mer än att jag saknar dig Alexandra. Du lever inom mig. Du vet att jag känner dig. Jag vet att du fanns! Du var verklig! Jag kände dig sparka inom mig och vi kände varandra innan du kom ut. Du sov mycket men buffade glatt tillbaka om jag väckte dig. Du var så vacker... så fina händer...fötter..så perfekt. Det skulle blivit så bra.. du och jag lilla gumman. Vårt möte blev till ett orättvist avsked.
    Även om alla andra glömmer så gör inte jag det. Även om jag inte pratar om dig finns du här, i mina tankar, ALLTID!**


    Anna m Alexandra f/d 2002
  • Svar på tråden Alexandra min dotter f/d 21 Okt 2002, 5år !
  • små fötter
    Stora kramar till er och grattis Alexandra på 5årsdagen
    Beklagar verkligen er sorg, ingen ska behöva gå igenom något så svårt...
    Två änglar i min mage - två i himlen
  • sisådär

    Jag tänker på dig och din saknad idag och imorgon och faktiskt då och då. Ett förlorat barn faller aldrig i glömska och man upphör aldrig att sakna. Men visst gör vardagen och livet att man ändå lever vidare, det man knappast trodde var möjligt.

  • Anna M Alexandra i hjärtat

    14 år har gått sen jag väntade dig och du rycktes ifrån mig. En mamma glömmer aldrig. Jag sörjer fortfarande inuti..

    Livet går vidare och andra problem, sorger men också glädje tar över. Ofta funderar jag på om hur livet varit om jag inte miste dig? Hade vi varit lyckliga hela tiden, hade mina andra barn funnits? Hade jag varit mindre bitter? Eller hade jag varit mindre ödmjuk? Nu när jag verkligen vet vad djup sorg är, skulle jag inte ägna mitt liv åt att vara tacksam över det jag har.. Tänk att jag skulle haft en 14 årig tjej som smällde i dörrar och var tonåring nu.. Åh vad jag fattas dig, för alltid. <3

  • Anonym (Jenny)

    Tack för att du delar med dig kring hur du upplevt sorgen efter flera år. Förstår att du som mamma aldrig glömmer och du fortfarande sörjer, jag beklagar innerligt din oerhörda förlust.
    Det är skönt att höra att livet till sist går vidare och att även glädje tar över.

    Jag hanterar inte min egen sorg särskilt väl och har inte bara önskat utan även försökt följa efter min lille pojke. Han dog
     i min famn nu i höst. Jag fick förmånen att lära känna honom under en och en halv månad på neo. Världens finaste bebis som trots sin litenhet var så tydlig med vad han kände. En lycklig tid trots stora svårigheter. Men han fick aldrig komma med oss hem, aldrig upptäcka världen. Han fattas mig! Trots att jag intellektuellt vet vad som hänt letar jag känslomässigt alldeles desperat efter min underbara, fantastiska, älskade lilla pojke.

  • Anonym (Änglar)

    Jag beklagar din sorg!
    Vi är så många, som saknar sina änglar. Tack för att du delar med dig, om hur det känns efter åren. Jag kommer heller aldrig att glömma min lille pojke, tankarna på vem han skulle bli och vad han skulle jobba med, om han skulle skaffa barn och hur mycket roliga minnen så som första cykeln och allt som man skulle ha gjort. 
    En fin liten människa som fick lämna för tidigt, livet är grymt ibland. 

    Känner ni er ensamma i er sorg och i era funderingar?
    Upplever många gånger att min man inte alls delar det här med mig, tyvärr.

Svar på tråden Alexandra min dotter f/d 21 Okt 2002, 5år !