• mammact

    mammor till barn med celiaki del 3

    Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!

  • Svar på tråden mammor till barn med celiaki del 3
  • LindaHirvonen

    Jag hakar på tråden här jag med tills jag får veta hur Melissas prover visar..


    (¯`°?.¸ ♥ Melissa 050115 & Nova 070625 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mamma till tre kottar

    På torsdag är det dags för en gastroskopi (under narkos) för sonen. Det är för att bekräfta blodprovet som togs. Än har han inga symptom och käkar vanliga mackor som vanligt.

  • Himla valv
    Mamma till tre kottar skrev 2007-10-21 15:03:55 följande:
    På torsdag är det dags för en gastroskopi (under narkos) för sonen. Det är för att bekräfta blodprovet som togs. Än har han inga symptom och käkar vanliga mackor som vanligt.
    Det är bra att han äter de vanliga mackorna fram till undersökningen så att biopsin inte blir missvisande. Hur gammal är sonen?
    Önskar er ALL lycka till!!!
    Skönt när det är gjort sedan.
  • Murvel30

    Mamma till tre kottar: Hur fick ni dom att göra biopsin under narkos?
    Linus fick bara lugnande innan...

    Alla gör väl olika kanske.

  • Mamma till tre kottar

    Sonen är 8½ år. Vi har inte fått dem att göra någon ting - det är sjukvården som är helt drivande och något annat än narkos har det inte varit talan om. Visste inte ens att man kan göra på nått annat sätt. Vi är så nöjda med sjukvården här - det är som att åka på en räkmacka - de verkligen fixar och ordnar allt. Hoppas att det känns så fortsättningsvis också

  • abnocto

    Det är olika i olika län om man söver eller bara ger lugnande.

  • Himla valv

    Lugnande eller narkos huvudsaken barnet inte behöver lida. Våran son fick starkt lugnande medel som ger minnesluckor. Han fick en långdragen biopsi då det blev fel på instrumenten...tydligen ytterst sällsynt. Dom fick göra om undersökningen. Efteråt mindes han ingenting utav själva undersökningen bara att han somnade i pappas knä. Så skönt det var att höra.

    Mamma till 3 kottar- Suveränt att höra någon med positiv erfarenhet Hoppas det börjar vänder för alla andra med. Jobbigt att behöva kämpa för sina barn.

  • Krusmynta

    Var länge sedan jag var inne nu. Oj vad det rasslar på och ni är flitiga på att skriva.

    Har en liten fråga. På sonens förskola sa de att Euroshoppers corn flakes innehåller gluten. Det hade köksperonalen fått reda på i förra veckan. Dessa flingor har han ätit lääänge där(har Icas hemma). Har nu kollat på celiakiförbundets hemsida mm och hittar ingen info om detta. Är det någon som vet om det är något nytt???? Enl livsmedelsverkets tidigare tester har de ju varit ok och det har bara varit Kellogs man skulle undvika. Någon som vet något om detta???

Svar på tråden mammor till barn med celiaki del 3