• Anonym
    Äldre 5 Apr 04:13
    4993 visningar
    9 svar
    9
    4993

    Skilsmassa i utlandet, kan man ta barnen till Sverige?

    Om jag ar gift med en amerikan och vi har tva barn tillsammans hur blir det med barnen om vi skils?
    Kan jag ta barnen hem till Sverige eller maste jag stanna har i USA. Tanken skrammer mig att jag nar jag tanker pa det. Vill inte skiljas men har kanske inget val. Men jag vill inte att barnen ska ga pa dagis har. och jag vill inte att han ska fa se dem mycket heller. Han har varit otrogen och jag tycker inte att han ska fa det sa latt att han kan ha barnen runt omkring.

    Vad for ratter har jag egentligen? Ena barnet ar 1.5 ar och det andra ar ett par manader.

    MVH

    olycklig liten skit

  • Svar på tråden Skilsmassa i utlandet, kan man ta barnen till Sverige?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Apr 15:22
    #0

    OK OK !!! Lugna er som tror att jag tanker straffa barnets Pappa. Det ar inte alls vad jag har i tankarna aven om ni forstod sa av mitt inlagg.

    Jag vill inte ta barnen till Sverige for att straffa honom. Han ar en toppen pappa som ar fantastisk. Grejen ar att jag har ingen familj har och att satta barnen pa dagis har ar otankbart... tyvarr... jag skulle fa magsar!

    Jag inser att jag maste ut i arbetslivet igen och att jag maste ha nagon att ta hand om mina barn. Hemma kan jag ha mamma eller en svagerska att se efter dem och jag har storre chans att fa ett bra jobb, utan att behova, fa jobba hela dagarna i anda och endast fa pyttelite tid att se barnen. Och man far bara 2 veckors semester har om aret.
    kvaliteten pa varat liv hade varit mycket battre i Sverige, det gar inte att braka med.

    Jag forstar att pappan maste fa ratt att se dem. Han skulle tankt igenom vad han gjorde innan, vad han satte pa spel. Men han har ocksa tillrackligt med pengar att flyga over till sverige titt som tatt. Det ar inga som helt problem for honom.

    Jag hoppas att saker och ting kan redas ut for allas basta men som ni forstar sa ar jag djupt besviken och kanske for en liten tid behover mina vanners och familjens stod.

    Barnen har just nu endast amerikanskt pass, men kan fa svenskt pass valdigt latt.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Apr 15:35
    #0

    Plus att jag skulle INTE ta dem utan pappans vetenskap!!! Kristin, satt dig in i nagon annans situation sa kanske det inte ar sa barnsligt efter allt....

    Vet du hur dagis ar har i USA? Hur lite tid man far med sin familj om man ar tvungen att jobba heltid och lite till for att kunna ha ett mindre an medelsvenssons liv?
    Ta reda pa lite fakta ocksa sa kanske du forstar att det ar svart att bo kvar har och ha nagon slags kvalite pa varat liv. Om pappan totalvagrar sa ar det ju klart att jag inte kan flytta till Sverige. Det forstar jag ocksa. Det ar for mina barns basta som jag tankte tanken att uppfostra dem i Sverige.

Svar på tråden Skilsmassa i utlandet, kan man ta barnen till Sverige?