Inlägg från: En liten katt |Visa alla inlägg
  • En liten katt

    Vad betyder ordet CV?

    meritförteckning

  • En liten katt

    hallåååååå! hon frågar efter en svensk översättning. att cv är en förkortning på curriculum vitae vet väl alla?

    jassikan var den enda som hade koll på läget. levnadsbeskrivning blir väl lite stelt dock kanske. om du har tänkt använda dig av ordet TS.

  • En liten katt
    Lejonelle skrev 2007-10-22 21:57:13 följande:
    En liten katt: Håller delvis med, men det kan ju va så att de skrivit svaren samtidigt. Dom har ju kommit med bara några få minuter mellan.TS: När jag söker jobb använder jag ordet Meritförteckning istället för CV. Lycka till med jobbsökeriet!!
    så mycket har de ju inte skrivit att flera minutrar har gått.
  • En liten katt

    Fröken Sophia skrev 2007-10-24 13:44:00 följande:


    ...är inte samma sak som ett CV, vilket även Kornblume påpekat.
    Så det korrekta svaret på frågan har väl kommit genom ovanstående svar.I Sverige är det kanske dock vanligast att man skriver en meritförteckning, eller faktiskt ett CV, men felaktigt kallar det för meritförteckning eller vice versa.Fö är det inte nödvändigt att översätta förkortningen CV, den är godtagbar som en latinsk förkortning.
    Det är redan utrett om som du själv skriver.

    men tack ändå.

    Gud vad allt ska skrivas sju gånger!

    Jaaaa ni kan!!!
  • En liten katt

    Fröken Sophia skrev 2007-10-24 13:56:18 följande:


    Förlåt, men jag svarar väl inte på TS fråga för att du ska bli nöjd. Det fanns dessutom ett flertal nya fakta i mitt svar.Och ditt eget svar på frågan var ju f ö fel. CV är inte samma sak som meritförteckning på svenska, jag tänkte bara förtydliga detta.
    1) Du citerade mig

    2) Nu har du visat att du kan två gånger. Fast kornblume redan skrivit det, i förrgår dessutom. Skriva igen?
  • En liten katt
    MissKaos skrev 2007-10-24 14:09:15 följande:
    Oj lilla kissemissen, vad ilsken du blir! Varför stör det dig så att flera personer är vänliga och svarar TS? Du måste ju inte läsa svaren/tråden om du inte vill... Dessutom är inte alla svaren desamma, utan inehåller skillnader i översättningen/förklaringen av vad CV står för. Det är ganska intressant att se hur olika betydelse samma ord/förkortning kan ha för olika personer. Meritförteckning och livsplan är ju rätt skilda saker.
    Det stör mig inte så mycket. Det roar mig mest. Men jag är ju katt. Katter kan vara lite griniga.
  • En liten katt
    Gutegirl skrev 2007-10-24 14:22:00 följande:
    Du är rätt OT nu, men det vet du säkert.
    Men du talade om det ändå. Och OT-snacket fortsätter.

    Bra tänkt!
  • En liten katt

    M y skrev 2007-10-24 14:22:33 följande:


    *Slänger fisk till katten*
    Tack! Du kan tas med katter du.
  • En liten katt
    Gutegirl skrev 2007-10-24 14:25:49 följande:
    Anmäl du om du vill.....
    Nä. Det verkar onödigt. Katten är grinig men ganska snäll ändå.
  • En liten katt

    Fröken Sophia skrev 2007-10-24 14:27:09 följande:


    1) Ja eftersom du hade fel avseende översättningen och jag ville förtydliga.2) Kornblumes svar var inte samma som mitt, läs igen.
    Det blev jättetydligt.
Svar på tråden Vad betyder ordet CV?