• Fia Lundbo­m
    Äldre 5 Apr 13:34
    2864 visningar
    8 svar
    8
    2864

    Anti-rynk krämer och sånt..??

    Hej!
    När det gäller såna här krämer som man ser i reklamen dagligen..
    Tror / Vet ni om det fungerar ?
    Kan man räkna med mindre rynkor runt ögonen tex om man lägger ner pengar på en dyr anti-rynk-kräm?

    Och hur är det med Q10 i hudlotion..?
    Får man verkligen fastare hud ?

    Jag har hela tiden varit skeptisk mot alla de krämer och skönhetsprodukter som finns - och som dessutom kostar skjortan.

    Samtidigt är jag lite nyfiken... rynkorna är fler nu när man fyllt 41..
    Inget större fel på rynkorna - men ändå.. skulle vilja vara kul att veta om man kan få ner dem lite..

    Nån som testat ?

  • Svar på tråden Anti-rynk krämer och sånt..??
  • Thila
    Äldre 5 Apr 13:39
    #0

    jag har hört att om man har fått rynkor så kan man inte göra så mkt åt det men man kan motverka innan de dykt upp genom att göra rent huden ordentlige å använda fuktkrämer. men sen e ju frågan om de dyrare e bättre än de lite billigare.
    jag gör rent ordentligt morron å kväll å använder dag å natt kräm. vet inte om det gör så stor skillnad men det känns bra

  • tinani­lsson
    Äldre 5 Apr 13:47
    #0

    Det ända som hjälper mot rynkor är ett besök hos läkaren, detta är bevisat om och om igen..... Finns inga krämer som hjälper mot rynkor. Det ända man kan göra för att skydda mot rynkor är att dricka mycket vatten, använda fuktkräm, samt undvika solen...

  • Piffi
    Äldre 5 Apr 14:10
    #0

    Jabushe är en receptfri kräm som enligt Karolinska institutets tester faktiskt reducerar rynkorna. Det känns ju rätt seriöst, men själv vet jag inte om jag märker någon skillnad. Kanske att jag känner mig lite mindre glåmig sedan jag började använda den.

    Jag önskar verkligen att jag inte brydde mig om mina rynkor, men jag gillar dem INTE!

  • Äldre 5 Apr 14:13
    #0

    Nej, jag tror inte mycket på att krämer kan få bort rynkor, tyvärr.

    Däremot kan nog huden se fräschare ut om den inte är uttorkad, så man får kanske intrycket av färre rynkor.

    Det är nog i första hand anlagen och generna som avgör hur rynkig man blir, sen påverkar ju självklart rökning och andra yttre faktorer också.

  • Fia Lundbo­m
    Äldre 5 Apr 15:17
    #0

    Hej igen!
    Tack för era svar..
    Jag har väl inte så värst mycket emot rynkor egentligen -det är ju en del av åldrandet - men jag tycker det har dykt upp väldigt många runt ögonen - det är alldeles veckat och skrynkligt..
    Men men... det är ju som det är.. Man blir ju inte yngre precis .
    Operera kommer aldrig på tal - det skulle jag aldrig vilja.

    / Fia

  • Äldre 6 Sep 14:28
    #6

    Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.  

  • Äldre 6 Sep 14:28
    #7

    Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.  

  • Äldre 9 Sep 13:33
    #8

    Jag testade en hemgjord ansiktskräm med alea vera gel och kokosolja (50/50) sedan hade jag terapeutiska eteriska oljor i frankincense, lavendel och citron.

    Tycker mig se skillnad i hur djupa rynkorna är, de slätas ut lite. Försvinner helt gör de inte men de ser mildare ut.
    Använder morgon och kväll efter jag tvättat ansiktet.

Svar på tråden Anti-rynk krämer och sånt..??