• ACK

    de första tre veckorna....

    Ja nu har vi snart varit hemma i tre veckor med vår lilla dotter. Allt verkar ticka på fint. Det har hänt så mkt med henne på så kort tid. Nu kan hon t ex gå 15 steg själv. Vi var  till sjukan igår för adoptivbarnsundersökningen och de ville att vi skulle lämna en del prover....inte det lättaste att ta urinprov på ett blöjbarn kan jag säga men idag fick jag henne att kissa på pottan så det gick att få det sjukan ville ha. Visserligen var det under högljudda protester men ändå. Det är full fart på henne från morgon till kväll...med undantag för eftermiddagsluren... så det är ett ständigt pass. Tror nästan att jag går ner i vikt på det här för jag hinner nästan aldrig äta Skrattande. Tur nog har gubben semester än så vi är två som passar det lilla yrvädret.

    På lördag fyller hon två år och det blir ett litet kalas med de närmaste släktingarna, tårta och ballonger.

  • Svar på tråden de första tre veckorna....
  • Fru Mmm

    Vad mysigt det måste vara!
    Är det som du hade tänkt dig eller???

    Längtar sååå tills man själv är där.

  • Sally

    Vad härligt! När vår son gjorde kissprovet, tejpade de fast en plast påse runt snoppen - det var bland det märkligast jag sett. Ingen kul att ta bort den heller.... Att tvinga barn att göra blodtestet känns också helt hemskt. Men som tur är, glömmer de bort det ganska snabbt, och så är Emla också en fantastisk uppfinning.

    Jag gick också ner i vikt första veckorna. Man glömmer att man också ska äta!

    Vad roligt för er!

  • Tulipanen

    HEJ

    Roligt att höra hur det har gått för er. Efter att ni har kommit hem.
    Vad kul att ha kalas med ballonger o tårta.

Svar på tråden de första tre veckorna....