• Emiliaspappa

    Hur viktigt är sex för dig i ett förhållande

    Hejsan undrar en liten sak hur viktigt är det med sex i ett förhållande??.Sj så tycker jag att det finns mer en bara sex..Tycker att har man sex för ofta så förstör det i ett förhållande man har liksom inget att längta till typ..

  • Svar på tråden Hur viktigt är sex för dig i ett förhållande
  • Zaphiod

    Många tar upp att det går upp och ner men balansen mellan båda är viktigast. Man skall kunna ta ett nej utan att världen går under. Visst, men som jag ser det är väl problemet att många får ta väldigt många nej innan det blir ett ja. 

  • pomperiposa

    För mig är det viktigt, men jag tror det lite har att göra med hur mycket behov man har så man behöver nog ha ungefär samma behov för att det ska bli bra. Om min man bara skulle vilja en gång varannan vecka så skulle inte relationen fungera, jag skulle må dåligt av att bli ratad.

  • Dkcre

    Inge viktigt alls faktiskt. Har insett att jag är typ konstig sen jag började hänga på det här forumet dock. En massa kvinnor som har super panik för att de "bara" har sex en gång i veckan eller två gånger i månaden. Eh.. jaha, vilken katastrof liksom. Förstår inte grejen riktigt.

  • Hadraniel

    För mig är ett sexliv som jag tycker är åtminstone "okej" ett krav i ett förhållande, men man måste ju kunna tolerera "tillfälliga" svackor i lusten också såklart såvida man märker att ens partner anstränger sig för samt vill komma tillrätta med problemet som ligger bakom svackan.

    Sedan tycker jag att det är väldigt viktigt att det från båda hållen finns en vilja att ge sin partner njutning och inte enbart för att få njutning själv på samma gång.

    Alltså att man gillar och kan uppskatta att se sin partner njuta oavsett om man är väldigt kåt just då eller ej. Jag menar inte att man ska tvinga sig till att göra saker som man mår dåligt av på något sätt, men jag skulle nog allvarligt talat ha svårt att vara tillsammans med någon som i princip tyckte att det var psykisk tortyr att ge mig njutning bara för att hon inte var så kåt att hon knappt kunde låta bli att kasta sig över mig. Jag kan själv tycka att det är riktigt trevligt att ge min partner njutning även de få gånger som jag inte är sugen på att ha sex eller få stimulans just då för egen del för jag gillar verkligen att se min partner njuta och jag vill gärna ha en partner som tycker om att göra detsamma åt andra hållet.

  • Zaphiod
    Hadraniel skrev 2015-06-12 15:19:18 följande:

    För mig är ett sexliv som jag tycker är åtminstone "okej" ett krav i ett förhållande, men man måste ju kunna tolerera "tillfälliga" svackor i lusten också såklart såvida man märker att ens partner anstränger sig för samt vill komma tillrätta med problemet som ligger bakom svackan.

    Sedan tycker jag att det är väldigt viktigt att det från båda hållen finns en vilja att ge sin partner njutning och inte enbart för att få njutning själv på samma gång.

    Alltså att man gillar och kan uppskatta att se sin partner njuta oavsett om man är väldigt kåt just då eller ej. Jag menar inte att man ska tvinga sig till att göra saker som man mår dåligt av på något sätt, men jag skulle nog allvarligt talat ha svårt att vara tillsammans med någon som i princip tyckte att det var psykisk tortyr att ge mig njutning bara för att hon inte var så kåt att hon knappt kunde låta bli att kasta sig över mig. Jag kan själv tycka att det är riktigt trevligt att ge min partner njutning även de få gånger som jag inte är sugen på att ha sex eller få stimulans just då för egen del för jag gillar verkligen att se min partner njuta och jag vill gärna ha en partner som tycker om att göra detsamma åt andra hållet.


    Bra skrivet, varför är det så hemskt att ge sin partner njutning och njuta av att se den njutningen utan att man själv får något sexuellt ut av det. Just den saker kommer jag aldrig förstå. 
  • Daniel12

    Inte så viktigt. För mig är det viktigare med kramar, pussar, kel och närhet, att man känner att man älskar varandra som personer och inte bara för kroppen. Sex känns bara som något ansträngande man måste ha ifall ens partner vill ha bekräftelse på det sättet.

  • VanDerToffel

    Mycket. Själv vill jag ha sex varannan eller var tredje dag annars blir jag blå i kulorna. Tyvärr så är frugans behov ungefär samma men i enheten "vecka".

    Jag känner mig direkt lurad med tanke på att jag har som dom flesta andra gått igeom en hel del flickvänner för att hitta den där ena människan som man vill ha sex med och vara trogen med. Kvinnor säger att samhället är översexualiserat men i verkligheten är det bara uppskruvat till männens nivå. Sen efter första barnet när det är mycket svårt att göra nåt åt saken så då är det slut på "försäljnigsperioden" och sen ersätts sexlivet med ett martyrpoängsystem.

    I praktiken står nu frugan ut med sex en gång i veckan för husfridens skulle men då är det jag som ska i praktiken göra allt (inte för att det är speciellt mycket jag får göra nuförtiden längre).

  • VanDerToffel
    sockerochsalt skrev 2015-08-13 12:57:22 följande:

    Sex är inte viktigt för mig, när jag var yngre tyckte jag motsatsen kärlek är viktigast för mig.


    Råder det inte en viss konflikt i "Visst älskar jag dig men jag vill inte ens röra dig med en pinne?" eller "Visst älskar jag dig men jag bryr inte om att du är sprängkåt för det är inte mitt problem?"
  • Zaphiod
    VanDerToffel skrev 2015-08-13 13:11:23 följande:
    Råder det inte en viss konflikt i "Visst älskar jag dig men jag vill inte ens röra dig med en pinne?" eller "Visst älskar jag dig men jag bryr inte om att du är sprängkåt för det är inte mitt problem?"
    Jag håller med om att jag får inte ut detta heller. 

    Älskling, du är verkligen mannen i mitt liv. Jag älskar dig över allt annat. Sex? Nej, det är jag inte sugen på.
Svar på tråden Hur viktigt är sex för dig i ett förhållande