• Peonia

    Smärtstillande efter snitt o amning?

    Får man amma efter snitt även om man behöver smärtlindring av typ Morfin eller måste man pumpa ur o vänta? Nån som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Smärtstillande efter snitt o amning?
  • ludenben

    man får annan smärtlindring. själv fick jag sprutor och panodil och det gick bra att amma.

  • Peonia

    Puff! Någon annan som fått morfin efter snitt och vad har de då sagt om amningen?

  • madelation

    Får man morfin?
    Jag har fått 2 alvedon o diklofenak,,just för att det inte ska va nån fara att amma....?

  • feritaugar

    Jag fick oxå diklofenak och panodil, inga problem att amma.

  • liams mammsi

    jag ammade på engång..men fick ´bara ryggbedövningen och sen citodon

  • SofiaD

    Man ger helst inte morfin just av den anledningen att man ska kunna amma. Paracetamol och Diklofenak alt Citodon är nog vanligare. Ammade själv direkt efter snitt, fick panodil+diklo.


    ♥♥♥Mina barn - mitt allt! Trebarnsmamma - den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Peonia

    Puff! Någon har väl fått morfin efter snitt? Det är ju vanligt att det behövs.

  • enilorac

    Jag vet inte vad jag fick efter mitt snitt men ammade den första råmjölken innan jag fick smärtlindring. Den andra bedövningen från själva snittet hade knappt släppt då. Sen tar det ju ett tag innan den riktiga mjölkproduktionen kommer igång....

    Kram C och C

  • SofiaD
    Peonia skrev 2007-11-12 21:45:27 följande:
    Puff! Någon har väl fått morfin efter snitt? Det är ju vanligt att det behövs.
    Nja, det finns bättre grejer än rent morfin till snittade så det är nog inte så vanligt att man ger det. Varför undrar du så om det, om jag får fråga? Även om man fått morfin så pumpar man inte ur, oftast har man inte mkt att pumpa samma dag som snittet, utan man får helt enkelt vänta vissa antal timmar innan man ammar.
    ♥♥♥Mina barn - mitt allt! Trebarnsmamma - den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Dessie

    Jag fick morfin efter akutsnittet - fick MYCKET morfin så det var bara att pumpa ur o hälla bort tyvärr
    Men det var för att det uppstod komplikationer.

Svar på tråden Smärtstillande efter snitt o amning?