• Äldre 18 Nov 21:39
    7513 visningar
    90 svar
    90
    7513

    Vem utav er kommer,,,????

    Vem utav er kommer att vara hemma med barnet då ni kommer hem från landet?.

    Hur länge kommer ni att vara?

    Själv sitter mina funderingar på 4mån heltid hemma med barnet då vi kommer hem, sedan tar mannen över efter 4mån på halvtid(varannan vecka hade jag tänkt då).
    Jobba Mån-Fre veckan efter mamma ledig osv.

    Vad tror ni? Blir det för "hattigt" .
    Jag har lite svårt att vara hemma mycket längre i långa perioder, då jag har en butik som ska drivas med.

  • Svar på tråden Vem utav er kommer,,,????
  • flickm­amman
    Äldre 18 Nov 21:52
    #1

    det beror ju helt på vad det är för jobb ni har!!!
    om du tror att du tycker att det ska bli jobbigt att vara hemma för länge kanske det här är en bra lösning men som sagt, beror på jobbet...
    vad har du för jobb?
    vill inte pappan vara hemma själv lika länge som du?

  • Äldre 18 Nov 21:57
    #2

    flickmamman

    "vill inte pappan vara hemma själv lika länge som du?"

    Men vi kan ju inte vara båda hemma 4mån på heltid då vi kommer hem från landet

    Klart han vill vara hemma han med.

    Men jag ska ta dom 4 första HELTID. Sedan kommer han in i en övergångs period varannan vecka (heltid Mån-Fre).

    Sedan kommer han vara hemma helt i 4mån är det tänkt.

  • Äldre 18 Nov 22:15
    #3

    Vi ska vara hemma ett år var är tanken och att jag börjar MEN det är flexibelt beroende på barnet och dess behov.


    Angla - mamma bortom molnen
  • lmwa
    Äldre 18 Nov 22:47
    #4

    vi ska med försöka vara hemma ett år var. Jag har fått tjata mig till att få börja. Min man kommer att arbeta varannan helg när han är hemma.

  • Äldre 18 Nov 22:52
    #5

    Nu är ju min man ledig varje helg annars, OM man nu räknar bort alla helger som tillbringas i ishallarna och ishockey

    1år var?. Hur ska man ha råd med det?.
    Vi kommer inte ha det, det kan jag säga med en gång. Men vi statsar iallfall på 1 1/2 år till att börja med. Sedan blir det dagmamma 2-3dar i veckan.

  • lmwa
    Äldre 18 Nov 23:04
    #6

    vi har gjort ett avtal med vår bank, om vi fram till föräldraledigheten amorterar X antal tusen i månaden på vårt hus så behöver vi inte amortera alls under föräldraledigheten och med det så får vi ju en "extra inkomst" som gör att vi förhoppningsvis kan vara hemma längre.

  • Äldre 18 Nov 23:04
    #7

    Hur man ska ha råd? Ja du ... ta sig råd! Dra in på annat. Ha ett bra SGI i grunden. JObba lite extra.


    Angla - mamma bortom molnen
  • Äldre 18 Nov 23:06
    #8

    Angla

    Hahaha, jobba extra jag? . Jobbar jag inte nog tycker du .

  • Äldre 18 Nov 23:11
    #9
    JAG är BÄST skrev 2007-11-18 23:06:55 följande:
    Angla Hahaha, jobba extra jag?. Jobbar jag inte nog tycker du.
    Jo men omd u är hemma så jobbar du ju inte och då kan du ta helgerna när din man ändå är ledig och på så sätt sparar du 8 mammadagar per månad
    Angla - mamma bortom molnen
  • Äldre 18 Nov 23:15
    #10

    Angla

    Jag tar inte ut lön till mig själv då jag jobbar helger .
    Är det jag som jobbar helgen så tas det inte ut någon lön för dom dagarna.

Svar på tråden Vem utav er kommer,,,????