• esmeralda76

    Ang. försäkringar.

    Jag undrar hur ni har gjort om ni har haft ngn. försäkring ni har fått ut på i samband med att era barn gått bort och kan man få ut på flera försäkringar samtidigt? Vi har börjat nysta i detta nu, känns jobbigt.

  • Svar på tråden Ang. försäkringar.
  • inez76

    Vi fick hjälp med detta av kuratorn. Vi hade en försäkring (gratis gravidförsäkring) plus att Gbg-stad hade en, fick ut på båda.

  • Susanne78

    Vi hade en graviditets försäkring samt att vi upptäckte att i våra grupplivsförsäkringar så fanns det barnskydd. Vi fick ut på alla.

  • Förhoppningar

    Vi hade trygg hansas vänta barn - den som kostar lite extra. Fick ut livförsäkringen där. + belopp per dag vi låg inne på sjukhuset. Det fick vi även ut på hemförsäkringen. Så där blev det dubbelt upp.

    Har fortfarande inte kollat ut makens försäkring på arbetet. Måste göra det någon dag...

  • esmeralda76

    Tack för era svar, jag trodde inte att man kunde få ut från flera försäkringar samtidigt.

  • Förhoppningar

    Jodå, det går så bra så.
    Alla bäckar små....

    Det är skönt när det trillar in försäkringspengar, så man slipper göra val av gravplats, gravsten osv osv med tanke på plånboken. Ja, det måste man klart ändå. Men försäkringspengarna är ju en god hjälp på vägen.

  • esmeralda76

    Förhoppningar, vad var det som hände ert barn?

  • Förhoppningar

    Vår tvillingson somnade in i magen i v 35.

  • Jessica26
    esmeralda76 skrev 2007-11-21 14:12:37 följande:
    Jag undrar hur ni har gjort om ni har haft ngn. försäkring ni har fått ut på i samband med att era barn gått bort och kan man få ut på flera försäkringar samtidigt? Vi har börjat nysta i detta nu, känns jobbigt.
    Är du med i facket så kan du få ut ett halvt prisbasbelopp. Även din man om han också är med i ett fack...

    Vi fick tillsammans ett prisbasbelopp så det blev dubbelt upp. Detta gjorde att vi kunde ha den begravning vi ville och sen så gifte vi oss på den dagen vi pratat om att ha dop....

    Allt för att hedra lilla *emilia*
    ♥emilia♥ min underbara ängel ska bli storasyster
  • Vi 5

    jessica tror du verkligen det gäller alla fackförbund? Har försökt kolla på mitt och min mans förbunds hemsidor, men det verkar som att bara om man tecknat deras tilläggsförsäkringar så kan man få något...

  • Förhoppningar
    Vi3 skrev 2007-11-22 22:48:02 följande:
    jessica tror du verkligen det gäller alla fackförbund? Har försökt kolla på mitt och min mans förbunds hemsidor, men det verkar som att bara om man tecknat deras tilläggsförsäkringar så kan man få något...
    Det varierar säkert en hel del från förbund till förbund. Ring era fackförbund och fråga - det är mitt tips.
Svar på tråden Ang. försäkringar.