• Skylar­k
    Äldre 22 Nov 16:08
    2215 visningar
    8 svar
    8
    2215

    Tips på bra vårdcentral i Göteborg? Kan inte gå till den jag tillhör... :(

    Hej! Har oturen att efter att ha flyttat (inom stan) ha kommit att tillhöra en ökänd, hemsk vårdcentral. Den är alltså känd för att vara dålig; många läkare blir anmälda hela tiden och det är 'omöljigt' att få en tid. Himla otrevliga i receptionen ockås. (Har ringt för att boka tid, men de var så otrevliga att jag ändrade mig...) Nu undrar jag om någon har tips på en BRA Vårdcentral i Göteborg? Man får ju välja (om det finns plats) och jag måste börja i någon ände... (Får ansöka om plats o se var det finns...) Skulle va' mlkt tacksam för råd om var man hittar en bra o kanske om ngn annan har bytt också; var det svårt? Kram o hoppas på en frisk vinter!! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 18:38:07:
    Har nu fått veta genom Landstinget (tele)att det saknars lediga platser vårdcentralerna, jag råddes söka privata. Tacksam för råd om vilka privata som är bra i Gbg! Stort tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på bra vårdcentral i Göteborg? Kan inte gå till den jag tillhör... :(
  • jennie ellie
    Äldre 22 Nov 16:18
    #1

    Öckerö är känt som superbra och trevliga

  • Äldre 22 Nov 16:18
    #2

    Sök privat istället. Finns många bra privata vårdcentraler o läkare.

  • salta semlan
    Äldre 22 Nov 16:22
    #3

    Jag bor på Hisingen (Biskopsgården) sedan drygt ett år tillbaka och har varit i kontakt med vårdcentralen på Höstvädersgatan två gånger och har blvit bra bemött både på telefon och när jag väl kommit dit. Första gången var jag förkyld och fick en läkartid samma dag och andra gången jag ringde dit behövde jag förnya ett recept på apoteket och fick genast hjälp med det, men kanske har jag haft ovanlig tur..

    Vill du prova att ringa vårdcentralen är numret 031 - 366 59 00.

  • Thu 19 Sep 2019 19:51
    #4

    Egentligen ganska sjukt att landstinget säger så! Snacka om att ha kastat in handduken!
    Men om du nu vill ha en bra översikt på privata alternativ skulle jag tipsa om www.vardporten.se De tycker jag har ganska bra koll på de privata alternativen. Vårdguiden går ju bort då de bara har offentiga.
    Kan bli svårt att tipsa om en specifik då jag inte vet vad du är beredd att betala samt hur långt att åka, men Hagakliniken är löjligt bra men löjligt dyra.
    Lycka till!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #5

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #6

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #7

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #8

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #8

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

  • Thu 12 Mar 2020 15:27
    #8

    Mmm.. man märker det nu. Svarar ju inte ens i telefonen. Nu är det väl orättvist att jämföra dem med Vårdporten men ändå! Statliga pengar!

Svar på tråden Tips på bra vårdcentral i Göteborg? Kan inte gå till den jag tillhör... :(