• Svart under ögonen= vitaminbrist???

Fre 23 nov 2007 14:33 Läst 12191 gånger Totalt 4 svar
    Fre 23 nov 2007 14:33

TRäffade en bekant idag som påpekade att min dotter var svart under ögonen (nåt jag inte ens tänkt på). Hon frågade om det kan vara så att min dotter har brist på nån vitamin. Blev helt paff! Kan det stämma???

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • pattis­za
    Visa endast
    Fre 23 nov 2007 14:37 #1

Man har väldigt tunn hud under ögonen och har man ytliga blodkärl så kan det se ut som om man är svart under ögonen.

• Fre 23 nov 2007 14:39 #2

Tack! Hittade en massa sidor på google. Svart under ögonen fanns inte med på nån av symptom-listorna på vitaminbrist! Människa, vad hon fick mig att fundera haha

• Fre 23 nov 2007 14:46 #3

Såhär står det i boken 'Du är vad du äter' av Gillian McKieth:

"Mörka ringar under ögonen är oftast ett tecken på livsmedelsallergi och möjligen också nedsatt energi i njurarna.
    Åtgärder: Variera maten Ät inte samma varje dag. Ät quinoa. Drick tranbärsjuice. Ät livsmedel som stärker njurarna"

Vet inte hur mycket i den boken som stämmer... Plus att boken är för vuxnxa, inte barn.
    Men det kan kanske ha varit något sådant som din vän fått höra?

• Fre 23 nov 2007 14:51 #4
    memle skrev 2007-11-23 14:46:21 följande:
    Såhär står det i boken 'Du är vad du äter' av Gillian McKieth:"Mörka ringar under ögonen är oftast ett tecken på livsmedelsallergi och möjligen också nedsatt energi i njurarna.Åtgärder: Variera maten Ät inte samma varje dag. Ät quinoa. Drick tranbärsjuice. Ät livsmedel som stärker njurarna"Vet inte hur mycket i den boken som stämmer... Plus att boken är för vuxnxa, inte barn.Men det kan kanske ha varit något sådant som din vän fått höra?
    Ja.. Om hon har rätt om hur kan kan ställa diagnoser så undrar jag varför läkare tar så många blodprov...
    Linus är numera mobil
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Förälder

Andra har läst

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Har barnkläder och skor blivit för avancerade och "vuxna"

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.