• Drömmerdrömmar

    Sex när man är gravid, hur f*n ligger det till egentligen? någon som VET? :(

    Alltså man blir ju galen...

    Just nu är jag i v 10 (9+1) och har haft sex några gånger och fått orgasm några gånger under dem här veckorna.. för man har ju hört många säga: "Nej sex är inte ett dugg farligt när man är gravid"

    Igår tänkte jag att jag skulle läsa lite på skoj vad det verkligen står om sex under graviditet, och då till min chock!! står det: "MAN SKA UNDVIKA SEX DEM 12 FÖRSTA VECKORNA NÄR MAN ÄR GRAVID DÅ ORGASM KAN LEDA TILL SAMMANDRAGNINGAR SOM KAN LEDA TILL MISSFALL"

    ska till läkarn imorgon och ska då tala om detta och fråga hur det egentligen ligger till! men nu är jag så orolig o rädd så jag vill höra vad ni fått höra och ifrån vem..

    Och en sak till.. om man tillfredställer sig själv (inget med dildo osv) utan bara stimulering och får orgasm, är det samma sak där alltså? hmmmmmmmmmmmmmm

  • Svar på tråden Sex när man är gravid, hur f*n ligger det till egentligen? någon som VET? :(
  • Me o Mike

    Alltså.. NEJ sex är inte farligt OM Man har en helt normal historia bakom sig! Mig sa dom åt att INTE ha sex de första 12 veckorna pga ett par missfall..

  • lia76

    orgasm som orgasm liksom...
    Oavsett hur man får dem... via samlag eller egenhändig stimulering...
    En orgasm är alltid en orgasm


    Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Lorelei

    Om man har en normal graviditet så ska det inte vara några som helst problem med sex och orgasm. Men om man ligger i riskzon för MF så ska man ta det lungt i början. Om det nu är första grav så vet man ju inte om man ligger i riskzonen eller inte. Men jag har då aldrig stött på någon bm eller läkare som avrått från sex vid en normal graviditet.

  • Drömmerdrömmar

    Ok tack för svar.

    hmm vet inte vad sidan hette jag läste det.. det var någon tråd jag hittade här inne tror jag.
    jaja

  • lia76
    Drömmerdrömmar skrev 2007-11-27 14:22:09 följande:
    Ok tack för svar. hmm vet inte vad sidan hette jag läste det.. det var någon tråd jag hittade här inne tror jag.jaja
    Trådar här på Fl ska man ta med en liten nypa salt
    Dvs, ta inte allt på rent allvar.
    Vissa sker som skrivs kan verka värre/farligare än vad det är.
    Och många kan skriva lite tokigt så det misstolkas och folk blir upprörda pga det
    Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Perickles

    Hej!

    I somras då jag var gravid sa min bm att jag o min partner lugnt kan njuta av sex. Vilket vi gjorde. Men i vecka 8 fick jag missfall (för andra gången)och visst anklagade jag mig själv för missfallet. Tänkte att det säkert berodde på sexlivet osv...

    Nu e jag gravid igen :) för tredje gången iår.
    Hade tänkt avstå från sex, men vi gjorde det ändå på söndan.
    Otur nog började jag blöda på måndan, orsak:sex?
    Samma kväll blev jag undersökt med vul. Fortfarande gravid och på kvällen sluta blödningen.

    I mitt fall är det så att jag borde undvika sex, ingen läkare har sagt det rakt ut men jag har alltid stött på komplikationer i samband med sex.

    Ville inte göra dig orolig, bara berätta att jag hör till en liten i mängden som måste avstå från sex. Jag vill verkligen inte riskera ett till missfall i år.

    Lycka till!

  • Viggo och pyrets mamma

    Min Bm sa på inskrivningen att så länge man kan utgå från att man ahr en normal graviditet vilket de flesta ju faktiskt har så är sex inget man behöver avstå, att jag nu i v 20 avstår orgasm har helt enekelt med att göra att jag inte gillar känslan i Livmodern när jag får orgasm men dte är ju en helt annan sak.

  • mia1970

    I somras fick jag ett missfall i vecka 7, några dagar efter sex med rejäl orgasm. När jag nu är gravid igen (v14) så vågar jag bara inte, och min sambo är också rädd. Dessutom är jag orolig att få urinvägsinfektion också, alltid när jag fått det på senare år så har det varit i samband med sex. Jag saknar sex sååååå, men man är så rädd om det lilla pyret där inne. Fast vad jag förstår lär det ju inte bli bättre precis när h*n kommit ut heller...suck...

  • ajz

    jag har haft sex under hela min grav, och det har inte vart några problem alls..

Svar på tråden Sex när man är gravid, hur f*n ligger det till egentligen? någon som VET? :(