• Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 12:30
    19898 visningar
    15 svar
    15
    19898

    Kittlar i underlivet

    Vet ej vars jag ska stoppa detta..
    Ibland när jag går eller liknande så kittlas det..
    Känns som en UVI utan smärta.. Det kittlas istället vid urinhålet eller hur man ska förklara det..
    Berättade för min BM om detta och hon påstod att det är svamp..
    Men det konstiga är att jag kollade upp på internet om symptomerna för svamp och inget av dom stämmer in på mig..
    Har dessutom inte kittlingarna hela tiden.. Dom kommer bara ibland.. Och spänner jag nedre partierna i magen så slutar det.

    Någon som vet vad det kan vara eller som varit med om samma sak.. Kan det ha något med barnet att göra? Att den trycker på urinblåsa/urinröret eller något liknande..

    Kittlingarna kommer ibland i samband med tryckkänslorna då barnet ligger långt ner..

  • Svar på tråden Kittlar i underlivet
  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 12:35
    #1

    13 klick och ingen som vet något?????

  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 12:37
    #3

    Nej inte sticker.. Som kittlas..
    Det är inte obehagligt.. Som när man blir pirrig i underlivet då partnern leker där nere! haha vet ej hur jag ska förklara :D

  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 14:34
    #6

    Ja inte vet jag.. Men nog låter ju det konstigt att man blir upphetsad av att gå från bilen till lägenheten ex..

    Får avvakta och prata mer med BM nästa gång..
    Tack för alla svar..

  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 18:18
    #9

    Åh äntligen en som har samma sak :)
    Jo det känns precis som när man har lite myspys där nere ;D haha.. Svamp tror jag inte det är men vi har skickat en odling ifall det är det.. Har man svamp så ska man ju ha klåda och irritation.. Och sveda.. Men jag har inget av det.. har du?

    Är i vecka 34.. vilken vecka är du i?
    Kanske det har med graviditeten att göra?

  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 28 Nov 18:47
    #11

    Jo det kan säkert bero på ökningen av flytningar som vi kära blivande mammor får ;)
    Känns ju småskumt då man är ute och rör på sig så mitt vad det är så kittlas det till mellan benen! Haha..

    Du får höra av dig när du får svar av din läkare.. Jag får inte veta mitt svar fören på nästa BM besöket :/

  • Uppfyl­ldönsk­an
    Äldre 29 Nov 06:04
    #14

    Jo det kan det mycket väl vara..
    Får avvakta och se vad BM säger.. :)

Svar på tråden Kittlar i underlivet