• anzita

    Lämna barn ensamma en stund, vilken ålder?

    Jag tycker du kan låta 7-åringen ta ansvar för sina morgnar själv, förbered på kvällen innan och hjälp till genom att förbereda frukost och väcka honom med en hejdåpuss.

    Du kanske kan ringa honom också för att få honom att känna sig trygg.

    Vet att det finns folk som aldrig i livet skulle våga låta en 7åring ta det ansvaret själv men barn är olika och om pojken trivs hemma och är mogen uppgiften så  varför inte göra ett försök.

    Prata för säkerhets skull med grannen så h*n vet att pojken kanske plingar på om han känner sig osäker.

  • anzita

    Aj f-n, det är pappan som fixar morgnarna och du verkar jobba natt - då får väl han ge morgonpussen då! Glad

  • anzita

    Jag tror att han kommer att klara det finfint. Kanske kan han känna sig lite x-trastolt över att vara så stor, att han får äran att vara ensam hemma en hel timma...

  • anzita

    Efter någon vecka kommer killen att föreslå att han kan gå upp själv & klä sig (kläderna har ni lagt fram kvällen innan tillsammans) och äta den frukost som pappan lagt fram åt honom! Skrattande


    Anonym (Undrar...) skrev 2007-11-30 17:49:22 följande:
    Ja, pappan kommer väcka honom se till att han klär sig ordentligt, kammar håret , borstar tänder o får frukost... Meningen är att han skall sitta o kolla lite på tv tills jag kommer o kör honom till skolan...
Svar på tråden Lämna barn ensamma en stund, vilken ålder?