• Anonym (skuld­fri?)
    Äldre 5 Dec 18:45
    54368 visningar
    21 svar
    21
    54368

    Någon som vet något om freedom finance?

    Jag har under åren dragit på mig skulder av olika anledningar, korkat jag vet, behöver inte höra det för jag är fullt medveten om det.
    Har var deprimerad, sjukskriven och haft en del problem som gjort att jag hamnat i den här sitsen.
    Har skulder på ca 70 000:- sammanlagt.
    Har sedan några år tillbaka äntligen börjat må bra och orkat ta tag i mitt liv, det som hindrar mig nu är dessa j-vla skulder.
    Min sambo lämnade mig hux-flux för en månad sen vilket innebär att jag nu sitter ensam med två barn.
    Har jobb, vikariat än så länge men det lutar åt att jag får fortsätta.
    Hade fått en jättebra avbetalningsplan och sambon var med på att hjälpa mig, då jag också dragit på mig en del skulder för att rädda honom i början av vårt förhållande, dvs jag tog skulder eftersom jag redan hade några skulder för att han skulle slippa få några då det blev en rejäl kris i vår ekonomi ett tag.
    Nu tjänar jag inte tillräckligt för att kunna betala kronofogden mer än ca 1000:- i månaden och det gör att jag inte kommer bli av med skulderna än på många många många år.
    Min dröm är att kunna få ett lån och kunna betala av skulderna och bli skuldfri inom en rimlig framtid.

    Har hittat en sida: freedom finance, som verkar vara min enda möjlighet, om det nu finns någon möjlighet för mig att få ett lån för att kunna lösa mina skulder så verkar det vara den sidan.
    Jag VET att det egentligen är korkat att ta lån för att lösa skulder, men för mig skulle det faktiskt hjälpa. Det gör mig inget om jag får betala en månadskostnad i tio-femton år framöver, bara det hjälper mig att bli av med mina skulder hos KF och mina betalningsanmärkningar.
    Mitt liv skulle bli mycket lättare utan betalningsanmärkningar och att få betala skyhög ränta på ett lån i flera år är inget mot sitsen jag sitter i nu.  MÅste ändå betala de där pengarna, skillnaden är att med ett lån så är det inte kronofogden jag måste betala till tio år och då är mina prickar i registret borta om tre år. Vilket är en dröm för mig.

    Är det någon som har erfarenhet av den sidan? Freedom finance.
    Eller någon som vet något ställe som skulle kunna hjälpa mig att lösa skulderna?
    Har inget av värde jag kan sätta som säkerhet.

  • Svar på tråden Någon som vet något om freedom finance?
  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 18:53
    #2

    Det står under deras villkor att de lånar ut med skulder till KF även om man har skuldsaldo kvar.
    Det står dock inget om säkerhet.
    Och lägsta inkomst står som 55 000 / år.
    Jag tjänar ca 180 000:-. Sen får jag underhåll och barnbidrag och bostadsbidrag varje månad och har noga räknat flera gånger och vridit och vänt på alla pengar och jag skulle utan problem kunna betala en tusenlapp/månaden för lån/kf.
    Allt för att bli av med skulderna.
    Jag lever enligt min ekonomi och köper inga onödiga grejer, lägger pengar på mat och barnen och vi klarar oss bra även om vi lever på gränsen..

  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 19:03
    #4

    Gaah. Jag vet inte. Velar fram och tillbaka. Har skickat en ansökan och får väl se vad som händer.
    Vill så gärna bli av med de här himla skulderna, de förstör hela mitt liv och jag mår piss av det.
    Kommer nog vela fram och tillbaka många gånger till innan jag ens får svar av dom coh sen vela fram och tillbaka om jag ens får något erbjudande om lån...
    Kan inte tänka på annat än att bli av med skulderna..

    Tack, jag hoppas allt löser sig. :)

  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:12
    #7
    Anonym skrev 2007-12-05 21:22:41 följande:
    alltså, "bli av" med skulderna blir du ju inte. Du är ju fortfarande skyldig lika mycket fast till en annan långivare. Men jag förstår att du hellre är skyldig en långivare än kronofogden. Prata med din bank och se om de kan hjälpa dig på något sätt?
    Det är ju just att det är till kf som är jobbigt som sagt.
  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:15
    #8
    Anders Fru skrev 2007-12-06 13:23:32 följande:
    För att få lån hos Freedom Finance måste du äga ett hus, eller en bostadsrätt. Det är deras säkerhet.Dom har två alternativ till privatlån, o det är Jsm Capital (som lånar ut mas 15,000 kr), eller Svea Ekonomi. MEN, då får du inte ha mera än 5 betalningsanmärkningar, o INGET skuldsaldo hos KFM
    Står annorlunda på deras hemsida.
    Men jag tror inte jag skulle våga ta det även om jag skulle få något.
    Det sura är bara att hade jag betalat av så mycket som jag gjort hittills hade jag varit skuldfri om ett år, men nu när jag är själv går det inte... :/
    Men det löser sig väl på något sätt. Hoppas jag.
    Tack för  svar iaf.
  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:16
    #9
    Anonym skrev 2007-12-05 21:22:41 följande:
    alltså, "bli av" med skulderna blir du ju inte. Du är ju fortfarande skyldig lika mycket fast till en annan långivare. Men jag förstår att du hellre är skyldig en långivare än kronofogden. Prata med din bank och se om de kan hjälpa dig på något sätt?

    Och banken är det ännu mindre chans att få lån av eftersom jag har skulder och ingen säkerhet.


    Hade jag ägt något av värde, bil, hus, lägenhet eller vad som helst hade jag utan tvekan sålt det och betalat av skulderna, men jag har ingenting. Det dyraste jag äger är väl typ tvätt- och diskmaskin.

  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:35
    #11
    Anonym (tummen upp) skrev 2007-12-06 20:20:05 följande:
    vi har precis lånat 100 000 kronor av FF. du behöver inte ha fast anställning, hus eller ngt som säkerhet. Vi hade massa smålån och månadskonstanden var knäckande. vi lånade en större summa på längre period men det sänker vår månadskonstnad så vi kan leva normalt...

    Oj! Hur lyckades ni få det?


    Hade ni några betalningsanmärkningar? Det är ju där mitt problem ligger, hade jag inte haft dom hade jag inte velat låna något..


    Har faktiskt (trots skulder) bra koll på min ekonomi och lever efter det jag har, tyvärr så har en del saker tidigare i mitt liv gjort att jag dragit på mig dessa j-vla skulder. :/


    Men vad kul för er!! Hoppas verkligen det hjälper er ekonomi!


    Är egentligen anti att låna och så, men jag vet inte hur jag ska bli av med kf annars..

  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:44
    #13
    Anonym (tummen upp) skrev 2007-12-06 20:40:56 följande:
    nej vi hade ingen anmärkning men var på väg dit. och de kommer riga upp dig och prata med dig och där har du chans förklara varför du sitter i klistret som du gör. är själv emot att låna men precis som du hade vi ett par oväntade saker som gjorde att vår ekonomi sket sig och tyvär var det den enda utvägen. var tom nere på banken och de tyckte det var bra idee att låna större summa och bli av med de svindyra lån men pga att jag saknar fast anställning kunde de inte hjälpa oss..det kunde FF
    Jo precis, det är så himla lätt att hamna "i skiten" och när man väl är där går allt bara runt runt och man hamnar längre och längre ner.
    Vill inget hellre än att komma ur det här, har iaf kommit ur den onda cirkeln och tagit tag i mitt liv men just nu känns allt rätt hopplöst eftersom jag som ensamstående inte har en chans att bli av med betalningsanmärkning inom rimlig tid och det är just prickarna som är det jobbigaste.
  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 09:35
    #19
    Anonym skrev 2007-12-06 21:39:59 följande:
    FF i sig är inte ett lånebolag. Dem är förmedlare mellan dig o andra lånebolag.Jag fick och jag var mammaledig deras enda villkor var att jag hade en borgenär, vilket min sambo ställde upp på.Jag fick via FF  lån på ikanobankendet ska nog gå bra ska du se.Lycka till

    Jo precis, det har jag förstått.


    Men de verkar väldigt bra på att hjälpa när det verkligen behövs..


    Men självklart kan de ju inte få till lån till vem som helst..


    Tack. :)

  • Anonym (skuld­fri?) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 09:36
    #20
    Anonym (Samma) skrev 2007-12-06 21:50:52 följande:
    Jag är i samma sits som du ts, jag har skulder och prickar, kan tänka mej att det ligger på ca 50000. Det är som en ond jävla cirkel, vill ta ett lån för att fixa bort skulderna men får inte låna pga skulderna Jag hoppas att det går bra för dej.

    Ja usch, den här onda cirlkeln är så svår att ta sig ur. Det är sjukt lätt att hamna i den pga bara en liten grej men det är ack så svårt att ta sig ur..


    Hoppas det löser sig för dig med..

Svar på tråden Någon som vet något om freedom finance?