• Anonym (Kaffedraken)

    Sticka sockor med rundsticka

    jag har mönster nånstans på ribbade tubsockor man kan sticka på vanliga stickor men kan säga jag gjorde aldrig färdigt dem kom bara halvvägs på andra sockan för jag insåg att jag inte alls gillade modellen. men den som tipsade om det har stickat massor såna o tyckte de var bra för hälen inte slets ut så fort på samma vis.

  • Anonym (Kaffedraken)

    haha såg nu att babysockorna var stickade ungefär så - vridet ribbmönster..

  • Anonym (Kaffedraken)

    stickar du allt på rundsticka och varför? *nyfiken* jag har inga rundstickor... och dyra är de. ångrar så jag inte köpte på kupan när jag såg några för de försvann fort sen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    åh det var ett utömmande svar men har nog ett par saker till o fråga... får ta det sen när jag hämtat dagis men en sak måste jag fråga direkt. för jag får alltid fula övergångar på sockar med strumpstickor. du annvänder alltså två rundstickor? långa?
    lät ju jättebra o kunna sticka båda samtidigt och slippa tappet med stickorna jag alltid har också... fast är inte riktigt säker på att jag fattade hur du gjorde.

  • Anonym (Kaffedraken)

    tack för länken om magic loop - var riktigt intressant. fast då får jag ju skaffa rundstickor om jag ska sticka sånt. har ändå funderat på om jag kanske behöver en rundsticka för att kunna sticka en trekantssjal - är ju något som blir stort i ena änden.

    varför behöver man längre till en mössa än en tröja? lite trög i tanken här.

    min affär kör iaf garnstudios sortiment så hon har en hel del. garnerna är samma priser som på hemsidan fast stickorna är lite dyrare, antar hon lägger till lite för att få sin lilla affär att gå runt. iaf underbart att fått en föryngrad stickaffär och livsfarligt att gå in där för man får så mycket idéer.

  • Anonym (Kaffedraken)

    aha okej, nu fattar jag.

    får nog bli nästa inköp när det gäller handarbetsmaterial, iaf ett par rundstickor i nån storlek jag använder ofta, kanske 3:an.

Svar på tråden Sticka sockor med rundsticka