• therre

    Vad tar er veterinär för att klippa klorna på katt?

    Vi har en katt som vi inte får klippt klorna på själv utan har alltid fått gå till veterinär. Vi har alltid gått hos samma företag (Distriktsveterinärerna) och fått betala kring 90-100:- för typ 5 minuters klippning, inga mediciner till katten så som lugnande, utan enbart klippning.

    Nu när vi var där sist antog vi att det var som det tidigare alltid varit, 100:- för att klippa kattklorna, men det visar sig att det var en annan veterinär som gjorde det, på samma tid också, för samma företag, men för 200:-! Hur kan det skilja så mycket? Vad betalar ni för att klippa klorna? Jag tyckte det lät ut dyrt 200:- för fem minuters klippning när den andra veterinären också bara tagit 100:-.

    Hur är det? Tar olika veterinärer inom samma företag olika betalt, eller har den första bara gett oss ett bra pris? Ingen aning. Vet ni? Vad betalar ni för att klippa era katters klor?

  • Svar på tråden Vad tar er veterinär för att klippa klorna på katt?
  • therre
    Misfits skrev 2007-12-08 21:02:29 följande:
    Varför klippa kattens klor?!
    Vi har innekatter och han kan inte vässa ner de tillräckligt själv, där fick du svaret.
  • Misfits
    therre skrev 2007-12-08 21:03:15 följande:
    Vi har innekatter och han kan inte vässa ner de tillräckligt själv, där fick du svaret.
    Okej har nämligen aldrig hört talas om att man klipper sina katters klor. Möjligtvis kaniner som är inne i små burar.
    De innekatter jag vet om och min förra katt som var inne klarade det bra själva med klösbräda.
    Man lär sig något nytt alla dagar.
  • Ellah

    Ingenting om vi är där i samband med något annat, annars tror jag de tog 35 kr eller 50 kr - är ej riktigt säker på vilken summa det blev.

    Vi kan absolut ej klippa vår katts klor hemma, så vi går dit och gör det varje gång det behövs.

  • therre
    Ellah skrev 2007-12-08 21:06:39 följande:
    Ingenting om vi är där i samband med något annat, annars tror jag de tog 35 kr eller 50 kr - är ej riktigt säker på vilken summa det blev.Vi kan absolut ej klippa vår katts klor hemma, så vi går dit och gör det varje gång det behövs.
    Ojdå, det lät ut riktigt billigt Ja, vi brukar klippa de två ggr/år ungefär, han är inte så bra på vässa ner dem och gillar inte att man gör det på honom
  • Ellah

    Du kanske ska ringa runt och höra vad de tar på olika ställen?

    Behöver katten vård eller kontroller av det mer komplicerade slaget tar jag honom till Djursjukhuset, men är det bara vaccination eller kloklippning så tar jag honom till billiga kvartersveterinären, kan tänka mig de är billigare än Djursjukhuset om jag bara vill klippa klorna.

  • Ellah

    Skulle tillägga att 200 kr är i alla fall i överkant för en kloklippning!

  • therre
    Ellah skrev 2007-12-08 21:10:55 följande:
    Du kanske ska ringa runt och höra vad de tar på olika ställen?Behöver katten vård eller kontroller av det mer komplicerade slaget tar jag honom till Djursjukhuset, men är det bara vaccination eller kloklippning så tar jag honom till billiga kvartersveterinären, kan tänka mig de är billigare än Djursjukhuset om jag bara vill klippa klorna.
    Jag bor på så liten ort så det finns bara en veterinär här och då besparar jag ju såklart min katt med att åka bil i typ 7-8 mil enkel väg (ja, o inte blir det billigare heller ). Men tycker det var konstigt att två veterinärer på två samma ställen tar olika mycket betalt och den ena dubbelt så mycket som den andra.

    Kanske någon som vet distriktsveterinärernas prislista?
Svar på tråden Vad tar er veterinär för att klippa klorna på katt?