• Idlur
    Äldre 15 Dec 11:31
    11913 visningar
    25 svar
    25
    11913

    vad göra när barnet slår?

    Jasg trodde jag helt plötsligt fått ett monsterbarn men nu ser jag ju flera runt hans ålder som har samma sak... William är 20 månader och slås och sparkas när han blir sur. När man säger till så blir han förtvivlad och ger mig dåligt samvete...


    William är min son
  • Idlur
    Äldre 15 Dec 22:26
    #24
    Morticia skrev 2007-12-15 14:15:40 följande:
    Det är ju inte barnet som förvisas utan beteendet.I samhället får man inte slåss, därför ska barnet lära sig det.Vi ska uppfostra våra barn till harmoniska vuxna, och då måste man lära dem vad som är acceptabelt och inte.En vuxen som slåss hamnar ju faktiskt förr eller senare i fängelse, och att då lära barnet att man inte får vara med när man slåss är knappast en björntjänst.Jag undrar om jag straffade mitt barn, när jag stoppade ner mitt bröst i behån igen, när jag blev biten under amningen? Till slut såg mitt barn sambandet och slutade att bita.När barnet som åttamånadersbebis bet och drog mig i håret, satte jag helt sonika ner det på golvet och vände ryggen till en sekund. Då fastnade det sambandet med, och inte är det synd om barnet då! Att tala om för sitt barn att det är älskat oavsett vad det gör är det viktigaste som finns.Vad de gör och vad de är är två skilda saker.Jätteviktigt!
    bra skrivet
    William är min son
Svar på tråden vad göra när barnet slår?