• Äldre 15 Dec 00:07
    21276 visningar
    16 svar
    16
    21276

    Hur luktar en död mus?

    Det luktar apa i köket, runt diskbänken och det brukar koma in möss i skåpet under vasken. Har lagt dit en dosa med gift och nu är jag rädd att det ligger en död mus någonstans. Börjar det lukta på en gång? I går kände jag ingenting. Är inte sugen på att riva ut hela köksinredningen för att leta efter muskadaver!

  • Svar på tråden Hur luktar en död mus?
  • Äldre 15 Dec 00:10
    #3

    Åh, ha ha ha ha ha ha ha! För övrigt är det jag som är "tanten". *suck*


    Don38 skrev 2007-12-15 00:08:59 följande:
    börja med att liukta på tantens mus ..kanske där felet finns ?
  • Äldre 15 Dec 00:11
    #5

    Hmm, bara att ignorera det då? (lätt...)blir ju inte bättre av att det verkar komma från området precis vid diskmaskinen! *urk* Tänk om den ligger bakom/under den?


    zummar skrev 2007-12-15 00:09:52 följande:
    vi brukar ha döda möss i väggarna ibland, luktar illa några dagar men avtar sen...vi har aldrig rivit ut några väggar på grund av det=)
  • Äldre 15 Dec 00:12
    #6

    Hade fällor förut, men efter att en mususling tog över en halvtimme på sig att dö i en sådan så-aldrig mer!
    K J N skrev 2007-12-15 00:11:44 följande:


    De börjar lukta rätt snabbt men det avklingar succesivt efter ett par veckor.Använd en fälla istället för gift.
  • Äldre 15 Dec 08:31
    #8

    Men fy! Nu känner jag mig jättehemsk! Ska ta bort dosan också då, så får de väl springa in som de vill sedan. Fasen vad det stinker i dag! Hoppas på att det är avloppet i vasken, jag ska städa järnet i dag.
    K J N skrev 2007-12-15 00:25:45 följande:


    En halvtimme är snabbt jämfört med hur råttgift fungerar, har du sett en råtta dö av gift någon gång..?Det är ingen kul syn när de piruetterar runt och när man verkligen kan se skräcken hos dem för den tilltagande smärtan när deras magsäckar sakta smälter av antikoagulanternas verkan.Använd rätt typ av fälla då dör gnagaren, tänk på att massor av fällor saluförs utan att vara godkända av NNV och dessa får inte användas.
  • Äldre 15 Dec 13:44
    #12

    Jag tror inte det är någon död mus som luktar, det luktar inte sött alls. Håller på med operation storstädning i köket nu, hoppas lukten försvinner.

    The Milky: det var en gammal "hederlig" fälla och den slog igen över halsen på musen, men det var en seg en! *ryser*

  • Äldre 17 Dec 12:17
    #16

    Nu luktar det inte lika mycket längre! Har haft i propplösare i vasken samt haft storstädning i hela köket. Ska hänga upp apelsiner med kryddnejlikor i också.

Svar på tråden Hur luktar en död mus?