• Onyxia

    Barnrum med djungel tema?

    Håller på och funderar lite på vad vi ska göra med lillans rum. Just nu är det helt vitt med ekgolv. Är inne på att ha ett djungeltema där. Så har ett par frågor.

    Har någon tips på var man hittar passande saker till rummet? Tapeter, bilder, lampor osv.
    Samt är det någon som redan har ett barnrum med liknande tema som har bilder att visa?

    Tack på förhand!


    Det är en liten TÖS!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-05 16:42
    Har uppdaterat hur lillans rum blev nu! Se bilder i inlägg nr 15!
  • Svar på tråden Barnrum med djungel tema?
  • Fille Fjonkan

    Själv vill jag ha rymdtema i barnens blivande sovrum. Jag har blivit helt kär i fototapeter.

    Det finns djungler, tecknade och fotograferade. Jag vill ha "Jorden från sedd från månen". Så nice

    Tipset är alltså: fototapet


    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Hia

    åhléns har fina mjuka pallar till barn...tiger, zebra & elefant finns vad jag sett. Bara ÄLSKAR dem......

  • Onyxia
    Svar på #3
    Ooo...det måste ju kollas upp :D Tack för tipset!
    Det är en liten TÖS!!
  • atelli

    onyxia; hur tjock är gräsmattan? Är den lurvig eller relativt korthårig?

  • Myhipsdontlie

    Har själv funderat på ett djungeltema när en liten blir till... Tex så har jag hittat olika gosedjurstrofeer av olika djur som tex zebra, lejonosv med bara huvudet som är meningen att kunna sätta upp på väggen... =)

  • Onyxia
    Svar på #6
    Skulle uppskatta "stråna" till ca 2 cm. Alltså inte JÄTTElånga.
    Det är en liten TÖS!!
  • Onyxia
    Svar på #7
    Ojdå. Var har du hittat det? *nyfiken*
    Det är en liten TÖS!!
  • Onyxia
    Svar på #10
    Ja dem var ju jättefina! *funderar på hur hon missat det under alla turer i stora staden Malmö* ;)
    Det är en liten TÖS!!
  • Springsteen

    vi har oxå lite djungeltema.. har samma blad över sängen.. fast vi har det över en myshörna tillsammans med ikeas blomlampa en madrass och massa gosedjur o kuddar... letar efter nåt tyg som blir lämpligt att ha som kuddöverdrag.. ville ha ikeas gröna lurviga kuddöverdreag till cylinderkuddarna men hittar inte dem längre Gardiner med världskarta från åhlens o tintin tavlor... blandade in lite pirattema med 2 pirattavlor... har sett djungeldjur nånstans som Wallies men hittar dem inte igen
    Fårskinn har vi som matta..

  • AnnaA80

    Jag hittade ganska så roliga möbelknoppar p¨å nätet idag:
    www.raffigiraffi.se/default.aspx&mainCategory=false&categoryId=136

    Jag har också hittat wallies från National Geografic på hornbach i Malmö....

    Har också världskartantyget från Åhlens till gardiner

Svar på tråden Barnrum med djungel tema?