• swede70

    Sånger

    Den 30 nov förlorade vi vår son i graviditetsvecka 23, jag hade fått en infektion och den spred sig troligtvis till vår Anton. Detta är inte riktigt klarlagt ännu, vi väntar på provsvar. Nu nästa vecka ska vi ha en minnesstund i sjukhusets kapell och prästen ville att vi skulle fundera över några sånger som vi ville skulle spelas, men nu står det helt stilla i huvudet. Är det någon som kan hjälpa oss ?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Sånger
  • Meryl

    Jag beklagar att er lilla son inte fick stanna hos er!

    På mitt barns begravning sjöng vi psalm 796 och så lyssnade vi på "Jag vill alltid älska" med Carola. Vi tyckte det kändes jättefint med de två sångerna.

    Ta hand om er!


    Jag har haft en ängel i min famn
  • Birgitta2

    Jag älskar den klassiska versionen av "Ave Maria" och "Oh helga natt". Båda av pavarotti. Men jag vet inte om det passar på en minnesstund med barn. Så ledsen för er skull. Kanske ni skall leta bland Astrid Lindgrens visor? Det blir en jobbig stund för er. Kanske Idas sommarvisa? Bara det ni själva känner är rätt.

  • swede70

    Tack alla,
    Carolas låt, vilken skiva är det i från`?

  • Ann Lee
    swede70 skrev 2007-12-20 20:52:27 följande:
    Tack alla, Carolas låt, vilken skiva är det i från`?
    Den finns på Guld, Platina och Passion och Sov på min arm. Men den på Guld, Platina... har ett bättre arr. tycker jag.

    Dessutom tycker jag att Brahms vaggvisa är fin (Nu i ro, slumra in)

    Vi hade "What a wonderful world" på vår dotters begravning.
  • Vi 5

    Först vill jag säga att jag är så ledsen för er skull. Jag harockså förlorat mitt barn, (han blev 17 månader) så jag vet lite hur det känns... Vi hade Blinka lilla stjärna där, Nu i ro slumra in, Sov på min arm (som utgångsmusik), Sov du lilla videung, Trollmors vaggvisa. Och så ett potpurri med vår pojkes favoritsånger. Det blir väldigt vackert med barnsånger tycker vi. Vi hade också till en ängel av Sonja Aldén, den pssade bra du kan höra den på YouTube.

  • Skusan

    Amazing Grace är så vacker, men väldigt sorglig. Vet ej om den passar på ett litet barns minnesstund dock.

    Beklagar sorgen, kram till er!

  • blommanbarn

    Den finaste sången blan Astid Linden tycker jag är den där dom sitter på medelhavsön och sjunger, sov alla sov alla vågor på vida havet nu, sov alla sov alla havets vindar nu, vågor och vindar som på havet bor nu har de alla snart gått till ro....osv det är en vers till och jag kan tyvärr inte komma ihåg vad den heter..vaggvisa eller ngt liknande. Beklagar att sonen inte fick stanna hos er, Kram !

  • Siggelvira

    Hej!

    Beklagar att er lille Anton inte fick stanna hos er.

    På min sons begravning sjöng vi "Trollmors vaggvisa", eftersom jag sjungit den varje dag för honom under hans korta liv. Jag sjunger den fortfarande varje dag vid hans grav... Vi spelade också "Jag fick låna en ängel", som Shirley Clamp skrivit och även sjunger. Den är jättefin. Texten är enkel och går rakt in i hjärtat på en.

    Vi hade även två psalmer och då valde vi "Blott en dag" och "Tryggare kan ingen vara".

    Jag hoppas att ni får en fin minnesstund och ett fint avsked. Jag vet att det är en svår stund, men jag minns i alla fall Sigges begravning som något vackert.

Svar på tråden Sånger