• Äldre 21 Dec 21:22
    9177 visningar
    16 svar
    16
    9177

    Lämna in knivar för slipning

    Nån som vet var man kan göra det, vad det kostar och om det fungerar bra att lämna in knivarna när dom inte är så vassa längre.

  • Svar på tråden Lämna in knivar för slipning
  • Äldre 22 Dec 12:38
    #2

    Jo, men nu behövs det mer än så, så jag tänkte att en riktig slipning kanske skulle fungera.

  • Äldre 22 Dec 14:56
    #4

    Låter ju toppen! Är det "stora" copp då eller?

  • Äldre 23 Dec 13:36
    #9

    Tack för alla svar!
    Har hört med Duka och Cervera och dom tar inte emot knivar, Verner & Verner tog 120 kr styck vilket jag tyckte var lite väl dyrt. En skomakare /låssmed jag frågade kunde ta knivar med, med det kändes lite riskabelt att lämna knivarna där, kändes inte som något de brukade göra. Var inne på ICA och frågade och hon trodde att get gick bra att lämna in, men visste inte...

    Nu har jag i alla fall köppt en minasharp så nu hoppas jag att när väl knivarna fått en slipning så skall dom hålla sig fina lääänge!

  • Äldre 25 Dec 18:27
    #11

    olpansfamilj skrev 2007-12-25 15:34:15 följande:


    jag har haft mina knivar i femårs tid och har inte behövt slipa. Vad är det för märke?
    Skulle tro att dessa knivarna är lika gamla eller äldre, det stora problemet är snarare att vi haft en glasskärbräda vilken slöar knivar riktigt bra... Har inte riktigt koll på märkena, men en är en fiskarn i alla fall.
Svar på tråden Lämna in knivar för slipning