Kan man sola solarium medans man ammar??
Skulle gärna vilja sola ett par ggr nu innan vi ska döpa i slutet på maj.....
Men jag undrar om mjölken på nått vis kan bli påverkad??
Snälla hjälp mig!
Skulle gärna vilja sola ett par ggr nu innan vi ska döpa i slutet på maj.....
Men jag undrar om mjölken på nått vis kan bli påverkad??
Snälla hjälp mig!
de senaste forskningsrönen säger att man inte bör sola överhuvudtaget....
om det skulle vara extra skadligt vid amning vet jag ej.
jag förstår inte vad det är som skulle skada??
Jag har solat fyra gånger nu och det enda "konstiga" jag märkte var att naveln blev extra brun, nästan mörkbrun, så sist jag sola smörjade jag naveln med solskyddsfaktor 25 =)
har oxå läst att man inte bör sola i solarium. Och varför skulle man göra det? Det är ju så soligt ute nu. Det är ju bara att gå ut och sätta sig en stund i den härliga vårvärmen, -gratis! Lovar att det fungerar, har testat . Dessutom solar ju majoriteten INTE i solarium, så man behöver väl inte oroa sig för att alla ska se mycket brunare ut. Vi bor ju ändå i Sverige....
Sola inte alls...
Min pappa gick bort i malignt melanom för ett år sedan, jag själv har tagit bort födelsemärken med malignt melanom i. Jag är på kontroll varje halvår där de har fotograferat mn märken för att kontrollera så att det inte sker några förändringar.
Jag är ärligt talat lite trött på att man måste vara brun för att känna sig fräsch och fin... Det är ju synd om oss som aldrig varit bruna (går inte... bränner mig bara). Vi måste ju känna oss feta och äckliga...
Detta är ingen pik till dig och jag vill inte att du skall känna det som om det är riktat till dig utan det är rent allmänt. Jag såg bara min chans att få spy ur mig lite.
Om det är extra farligt bara för att du ammar, vet jag inte...
Jag vet att de inte är bra att sola...
Men jag har färgat mitt hår brunt (är vanligtvis blond) å har jsut beställt ett mörkrosa linne till dopet. Vill gärna ha lite färg på min likbleka kropp......
Fler råd??
fast blir det kallt på dopdagen måste du ha ngt över linnet och då ser ingen om du har solat ändå... Sorry, kunde inte låta bli
Vildsvin80:
De syns ju ändå, vid brösten å i ansiktet....
ok, jag ger mig. Har aldrig solat solarium och tänker inte på om folk ser bruna ut eller inte. Så jag är väl fel person på den här tråden. Fast uppriktigt sagt trodde jag inte att andra gick runt och tänkte på det heller, i alla fall inte på våren, möjligtvis i augusti/september...
Jag använder ofta brun utan sol. Numera finns det bra märken som inte man blir gul och fläckig av. Var bara noga med att peela huden först. Lancome och Clarins har bra och dom räcker jättelänge. Sen brukar jag sola solarium cirka fem gånger varje vår, tycker också att det känns bra att blir lite brun på ben och armar.
För att svara på din fråga om det är skadligt när man AMMAR så nej det är det inte, enligt en läkare jag frågade på bvc.
Tack allihopa!