• Fru4Ma­j07
    Äldre 1 Jan 09:07
    20886 visningar
    111 svar
    111
    20886

    Hur kan man döpa sitt barn till Märta??

    Jag förstår verkligen inte vissa människor. Hur kan man ge sin lilla nyfödda flickbäbis namnet Märta?? För det första är det så fruktansvärt fult och för det andra är det ju ett tantnamn.

  • Svar på tråden Hur kan man döpa sitt barn till Märta??
  • Panna8­2
    Äldre 1 Jan 09:08
    #1

    Kanske för att föräldrarna till Märta gillar det namnet??

  • Äldre 1 Jan 09:09
    #2

    Dom kanske gillar det. Jag känner en familj som har döpt sin dotter till Marta. Alla gammla namn är ju på väg tillbaka.

  • Äldre 1 Jan 09:09
    #3

    skulle ju vara tråkit om alla hette samma

  • Champa­gne
    Äldre 1 Jan 09:10
    #4

    Det är din åsikt ja

    Men eftersom namnet har förekommit nästan sen 1300-talet så tyder det ju på att många tycker att det är fint


    I either get what I want or I change my mind.
  • Äldre 1 Jan 09:14
    #5

    tycker det är fint....Prinsessan Märta är ingen tant..

  • Äldre 1 Jan 09:17
    #6

    I Spanien är det vanligt att småflickor får namnen Marta, min förra grannes flicka heter det, tycker det är gulligt och finare än många modernare namn.

  • Dahlia­er
    Äldre 1 Jan 09:20
    #7

    Själv vill jag också ha en Märta Tycker det är ett jättefint namn, och troligen tycker föräldrarna som väljer Märta det också

  • Äldre 1 Jan 09:22
    #8

    Smaken är baken, delad. Har ju hellre en liten Märta än en liten tjej med ett dussinnamn. Vad heter dina egna barn eller om du inte har några, vad vill du att de ska heta?

  • Maalan
    Äldre 1 Jan 09:23
    #9

    Tur att alla inte tycker lika då. Märta är ett fint namn tycker jag. Min mormor heter Märta och vår grannflicka på 1 år heter Märta och hon är supersöt och passar i det fina namnet.

    Det du tycker är fint kanske andra tycker är jättefula namn.

  • Miss Lau
    Äldre 1 Jan 09:46
    #10

    Tur att inte alla tycker lika. Själv tycker jag att Märta är ett jättefint namn.

Svar på tråden Hur kan man döpa sitt barn till Märta??