Inlägg från: pump up the jam |Visa alla inlägg
  • pump up the jam

    Opponering på c-uppsats: börjar man alltid med allt positivt och går över till det negativa eller kan man blanda?

    Sitter och förbereder för opponentskap nästa vecka. Det är en uppsats i omvårdnad och jag funderar lite på upplägget. Jag skulle gärna vilja gå igenom uppsatsen från början till slut och beröra de områden där jag har anmärkningar. Jag har på vissa ställen positiv kritik att komma med, på andra ställen har jag frågor och funderingar (mer negativ kritik).

    Kan man varva detta under opponeringen eller brukar man börja med det positiva för att sedan gå över till sågningen?

  • Svar på tråden Opponering på c-uppsats: börjar man alltid med allt positivt och går över till det negativa eller kan man blanda?
  • pump up the jam

    Mm... håller med om att det är tråkigt att få från början till slut. Man tappar ju intresset längs vägen som åhörare plus att man då måste försöka räkna ut hur man ska använda tiden som är kvar för att hinna igenom hela.

    Jag tänkte börja med de största sakerna jag har att anmärka på men det måste väl vara ok att ta upp både det som är bra och det som är mindre bra i dessa delar?

  • pump up the jam

    Ok. Så då kan man börja med positiv kritik av arbetet som helhet, sedan gå på de både positiva och negativa delarna, för att avsluta med något positivt igen då

    Och stavfelen och det grammatiska ska jag verkligen inte ta upp för då skulle jag inte hinna med annat.. det är så mycket att jag knappt kan med att markera på alla ställen. Men examinatorn måste väl göra sin del i detta också? Det är väl inte bara jag som ska påpeka alla stavfel?

  • pump up the jam

    Ja, ni har rätt. Ska försöka se till helheten så mycket som möjligt. Men det krävs ju ändå att man går in på mer specifika saker eftersom man håller på i en timma.

Svar på tråden Opponering på c-uppsats: börjar man alltid med allt positivt och går över till det negativa eller kan man blanda?