• Anonym (Kaffedraken)

    Om man inte vill stå på eniro...?

    Hur gör man om man inte vill att ens adress och telefonnummer ska finnas på eniro, telefonkatalogen och andra sök-sajter?
    Måste det finns speciella omständigheter för att slippa finnas med?

  • Svar på tråden Om man inte vill stå på eniro...?
  • Anonym (Kaffedraken)

    när de gällen hemsidan eniro kan du bara ringa dit nummret finns på deras sida... när du ändå pratar med dem så kan du fråga om telfon katalogen ring även hitta och andra sidor

  • Anonym (Kaffedraken)

    då får du ju byta nummer och skaffa hemligt nummer....

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har hemligt nr och finns inte med på ngn sådan sida alls

  • Anonym (Kaffedraken)

    lättast att ha hemligt nummer, annars måste man ringa till alla söksajter och sen är det alltid någon som missar att ta bort det i alla fall...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ett problem med hemligt nummer är att det då står "dolt nummer" på kompisarnas mobiler/nummerpresentatörer när du ringer.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för alla svar!

    Ja det är klart TjorveniSkåne att det känns ju lite taskigt när man ringer till sina kompisar. Men det känns egentligen inte så viktigt att mitt nummer är hemligt, när jag tänker efter, eftersom jag bara har mobilnr. Kan man inte bara ha hemlig adress? Fast allt kanske hamnar i samma paket...?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hemlig adress är svårare än hemligt nummer. Då måste man ju ha skyddad identitet och det får man bara under mycket speciella omständigheter.

    Om du inte vill vara jättehemlig utan bara småhemlig så kan du som sagt kontakta eniro och hitta.se (på hitta kan man fixa det via hemsidan) och säga att du inte vill stå med där. Jag gjorde det ett tag, men märkte att jag poppade upp igen när jag skaffade nytt mobilabbonemang, så tänk på det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Var tvungen att kika baraför det.

    Min adress eller nr står varken på eniro eller hitta.se

    och jag har inte skyddad identitet Fundersam

  • Anonym (Kaffedraken)

    Bebislängtan 82 skrev 2008-01-09 06:52:52 följande:


    Var tvungen att kika baraför det.Min adress eller nr står varken på eniro eller hitta.seoch jag har inte skyddad identitet
    Nej, det har ju inte med varandra att göra. Kan det vara så att ditt hemnummer står på någon annan i hushållet? Om du inte bett dem ta bort dig, såklart.

    Man måste ju ha ett (icke-hemligt) telefonnummer som är kopplat till en själv för att stå med på eniro.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej det är ingen annan som står för mitt abonemang,jag har internet,tv och telefon hos samma leverantör men däremot har jag hemligt hemnr och mobil nr så jag vet inte om det kan bero på det

Svar på tråden Om man inte vill stå på eniro...?