• MammaEmelie91

    15-17åringa dotter gravd?

    Såg att de fanns en sån här tråd innan men men..

    Vad skulle du göra om din 15,16 eller 17åriga dotter kom hem och sa att hon var gravid? Dvs, vad skulle du råda henne till att göra.


    Mamma I Mars =) *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 14:12:37:
    Blir lite knas här eftersom alla (i stort sett) föräldrar skulle så klart stötta sina barn vad dom än gjorde. Så ändrar lite, vad skulle du helst vilja att hon skulle göra? Utan att säga de till henne ellerså..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?
  • Valkyriah

    Kan inte rösta då jag inte skulle råda henne om någonting,det beslutet ska fattas endast av personen som är gravid.Men vad hon nu n skulle välja skulle jag finnas där och stötta henne och göra det bästa av situationen.


    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • TheSunset

    Skulle låta henne ta beslutet själv....skulle förklara hur det e att få barn i ung ålder, att det inte är lätt.
    Men jag skulle aldrig kunna säga att hon ska göra abort, då jag själv fick barn när jag va 16. Vore fel...
    Men jag skulle inte råda att behålla heller.

    Beslutet e hennes...skulle se till att hon fick prata med nån oxå.
    Sen stötar jag henne oavsett....


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Dino78

    Så stor skillnad på 15 och 17 år.
    17 år så hinner man ju bli vuxen i stort sett udner graviditet (altlså 18 år) men 15 tycker jag är väldgit ungt.
    Mend et är inte mitt beslut så jag röstar inte. Skulle ju stötta henne vad hon än valde.


    DIF i själ och hjärta
  • Bonanza

    Men det är ju skillnad på att råda och på att beordra. Klart att man som förälder kan säga vad man själv tror och tycker är bäst, men ändå låta henne ta beslutet.

    Jag hade självklart rått henne till abort. Hade hon trots våra samtal och efter samtal med kurator och så valt att behålla, så hade jag stöttat henne i det. Sett till att gå ner i tid osv så att hon kan gå klart gymnasiet, för det ska mina barn göra.


  • blackangel

    Jag kan inte heller rösta då jag vill att hon ska få ta det beslutet själv. Jag skulle stötta henne oavsett vilket hon bestämmer sig för.

  • 1980 längtar

    Behålla självklart men vill hon göra abort så är det hennes beslut och jag skulle göra mitt yttersta för att stötta henne


    Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning.
  • Cecese

    Mina döttrar skulle absolut få ta det slutgiltiga beslutet. Men ja, jag hade rått henne till abort. Skulle hon ändå vilja behålla barnet skulle jag stötta henne och hjälpa henne så mycket jag kan, samtidigt som jag skulle göra klart för henne att det är hennes barn och inte mitt och jag tänker inte göra allt jobb. Jag skulle också göra det jag kan för att få henne att inse vilket jobb det faktiskt är med barn innan hon gått så långt att det inte går att göra abort. Jag skulle försöka se till att hon får bo några veckor med någon som har en bebis så hon får vara där och hjälpa till.

  • Senap

    Kan inte rösta då jag inte kan råda henne i ett sådant beslut.
    Däremot skulle jag stödja henne i det beslutet hon tar. Fullhjärtat!


    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Marlene B

    17 år är ju en vuxen ålder och inte alls så extremt ungt för att skaffa barn. Oavsett vilken ålder min dotter är i då hon blir gravid så skulle jag ge henne stöd i det beslut hon tog. 

    Jag skulle aldrig råda henne till abort.

  • CeeJay

    Håller med!! Däremot skulle jag troligtvis INTE gå ner i arbetstid för att ta hand om någon annans barn... Att välja att gå klart skolan är ett av de alternativen hon måste välja eller välja bort när hon väl tar beslutet.


    Bonanza skrev 2008-01-09 12:59:28 följande:
    Men det är ju skillnad på att råda och på att beordra. Klart att man som förälder kan säga vad man själv tror och tycker är bäst, men ändå låta henne ta beslutet.Jag hade självklart rått henne till abort. Hade hon trots våra samtal och efter samtal med kurator och så valt att behålla, så hade jag stöttat henne i det. Sett till att gå ner i tid osv så att hon kan gå klart gymnasiet, för det ska mina barn göra.
Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?