• Jan H

    Bara bröst i simhallen?

    Vad är det som stör med ett par kvinnobröst. Varför orkar man ens bli upprörd. Om nu någon känner att det är bra så kan man väl strunta i det... Är ni frikyrkliga alla... Var väldigt glada att ni inte var på stranden i slutet av 70 och början av 80 talet. Då fick man leta efter en bikiniöverdel, och såg man någon så tittade man.

    Men ni kan säkert vara lugna, de som visade tuttarna på badhusen nu, kommer ni med all säkerhet aldrig få se utan överdel. Normalt så finns de inte på badhusen, de sitter i mörka källare dit solen aldrig når och hittar på nya hyss. Hade det varit ett gäng siliconstinna tjejer som gjort samma "demonstration" hade de säkert blivit tokiga och försökt dränka dom...

  • Jan H

    Ni måste vara frikyrkliga eller fyllda av komplex. Tror ni att barn och pojkvänner skulle ta skada.... dö bröstdöden....

  • Jan H

    Tja man ska i inte förvåna sig över folks reaktioner. I USA fick de ju se en bröstvårta varpå nationen gungade. President Buske uttalade sig fördömmande om detta övergrepp. De får inte längre sända direkt i tv, utan med 5 min fördröjning ifall en vårta skulle dyka upp igen. Tänk om de visste vad som händer här...

  • Jan H

    De som ev. sitter och blir kåta sitter nog där antingen ni är barbröstade eller påklädda. Tjejer överdriver gärna intresset för sina bröst...


    Saarraa skrev 2008-01-10 00:30:07 följande:
    Precis vad jag tänker, att det lockar väl bara fler snuskgubbar till badhusen då som sitter och kåtas upp av nakna bröst. Och det tycker jag känns helt fel, speciellt eftersom det vistas så mycket barn i ett badhus :S
  • Jan H

    Du har hur rätt som helst, du ska få gå och göra vad du vill i vilka kläder som passar dig. Så länge ingen kränker dig i ord eller handling så kan de ju fantisera hur mycket de vill...


    danstina skrev 2008-01-10 13:38:07 följande:
    Begår de ett brott så går det att polisanmäla. Vad de fantiserar om är en annan sak men det stör ju inte dig, eller hur? Om kvinnan ska måsta klä sig på ett visst sätt för att inte mannen ska bli attraherad, ja, då är vi faktiskt inne på samma spår som den burkan går i. Kvinnan ska ALDRIG behöva klä sig på ett visst sätt för att mannen ska kunna styra sina handlingar. Det är ALLTID mannens ansvar. Går jag så naken så har ingen rätt att göra något kränkande mot mig. Fantisera, ja visst. Men det vet ju aldrig jag.
  • Jan H

    Många har en skev och konstig inställning till bröst, både egna och andras. En del skyller på att det är olämpligt att barnen ser, andra tycker det är äckligt att se sina medsystrar. Varför inte ta tillfället i akt att få barn att förstå att vi alla är olika, och att det vare sig är konstigt eller fult.

    Tänk vad mycket komplex ni kan skapa hos era barn om ni går ut med att nakenhet (bröst) är fult, konstigt o gud vet vad. Vad är det som är konstigt. Bröst kan vara runda, strutformade, paltta, peka upp eller ner mm. Men skulle det nu kännas skönt för någon eller några att simma omkring utan överdel, så varför bry sig. De som sitter och tittar i ett badhus kommer att sitta och granska er antingen ni är bara eller ej. Och glöm att det är bara killar/gubbar som är snuskiga....

    Om nu inte ert inre klarar av att se detta förfall så får ni väl bada hemma eller bada samman med de som har fotsid dräkt...

    Är det konstigt att det är krig i världen när man inte klarar av ett par bara bröst...

  • Jan H

    Nej jag säger inte att det blir krig...

    Jag säger att "Är det konstigt att det är krig" när männinskor kan tjafsa om bara bröst.

    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:39:35 följande:


    Varför skulle det bli krig bara för att vissa av oss inte gillar att se bröst!? Nu var du lite väl långsökt!
  • Jan H

    Det måste väl vara en frihet att göra som man vill... Tänk om någon förbjöd dig gå i kjol, ha urringat eller push up för att de tycker du väcker anstöt eller fördärvar deras barn. Menar på att killar och gubbar får stånd ofrivilligt när de ser dig...
    Kanske ska inte ens bikini skulle vara tillåten utan hel baddräkt med hög hals och långa ben.

    Du ser inget konstigt i det du gör men andra har synpunkter, skulle det kännas bra...


    Lorelei skrev 2008-01-10 16:42:04 följande:
    Jag tycker nog att man kan ha bikiniöverdel eller baddräkt på sig. Känns bara onödigt att bada toppless i badhus på något sätt. Sen har jag faktiskt svårt att se det som en jämställdhetsfråga. Det finns så mycket viktigare att jobba för i kampen om ett jämnställt samhälle. Varför hänga upp sig på rätten att få visa brösten? Men det är min uppfattning. Alla har ju rätt att tycka som de vill.
  • Jan H

    Nej jag bryr mig inte mycket, har jobbat innom vården och sett mycket "värre" saker. Däremot gillar jag tejer i jeans o t-shirt...

    Lady Sylvana skrev 2008-01-10 16:46:30 följande:


    Jan HDu som är man, får du stånd om du får syn på ett naket bröst? Får du stånd om du får syn på ett naket lår?
  • Jan H

    Naturligtvis har du din fulla rätt att bada hur du vill och i vilken klädsel som känns bäst. Men om nu någon skulle vilja bada utan så är det inte onödigt utan deras val...


    Lorelei skrev 2008-01-10 16:58:32 följande:
    Men du, det var ju just det jag skrev. Man får tycka som man vill. Men MIN uppfattning är att det känns onödigt att gå toppless offentligt. Jag har inte sagt att det är varken fel eller rätt att göra det dock. Jan H skrev 2008-01-10 16:54:38 följande:
  • Jan H

    Tror du inte att din kille skulle kunna se en bikiniklädd tjej som sexig, måste brösten verkligen vara bara för att sätta igång fantasier.


    elektra1 skrev 2008-01-10 17:02:40 följande:
    för i duschen är det bara kvinnor.skulle aldrig vilja att killen gick till badhuset om det är nakna bröst där. ser ni inte bröst som nåt sexuellt? och det behåller man för sig själv/sin partner.
  • Jan H

    Många här är så osäkra när det gäller sina kroppar, de jämför sig hela tiden med andra. De hittar bara fel och ursäkter och tror sig bara kunna bli älskade för sina kroppar. Att sedan deras partner verkligen förklarar att de duger gör ingen skillnad.

    Har man lite problem med sin kropp så blir det säkert väldigt skräckfyllt när någon börjar prata naket. Kommer partnen att börja jämföra, tycker han att hennes bröst är snyggare... Fantasier och inbillningar kan skena iväg..

    Men som jag skrivit innan, lär man barn att se på sig själva som individer och inte som en kropp så kommer åtminstone barnen att få det lättare.

    Sedan betyder inte att det är tillåtet med bara bröst, att alla ska ta av sig. Det är bara en möjlighet....

  • Jan H

    Är du inte lite väl hård och generaliserande nu. Tror du att män bara är på simhallen för att flukta och dregla. Skulle männen få fler runkobejkt för att några skulle ta av sig. Tycker faktiskt du ska be om ursäkt till de flesta män för dina smutsiga nedvärderande tankar. Du hade antagligen blivt vansinnig om jag utryckt mig så om kvinnor överlag...


    ande skrev 2008-01-10 18:01:49 följande:
    Allt snack om att bröst är en del av kroppen och inget som måste döljas känns befängt. Varför bara brösten då, könsorganen är väl lika naturliga delar av våra kroppar, ska allting släppas ut? Eller grundar sig hela diskussionen på att kvinnor ska fortsätta tillfredsställa männens behov även på badhuset. Hur många fluktare skulle inte simma omkring där.... Så länge kvinnans bröst fungerar som runkobjekt för männen, en industri som aldrig verkar tröttna eller försvinna hur mycket som än exponeras och konsumeras. Folk verkar aldrig få nog, att då tro att nakna bröst på badhuset skulle bidra till att normlisera kvinnans kropp och inte sexualisera den ytterligare är befängt. Männen skulle hitta ytterligare ett ställe att få sina "behov" tillfredställda på. Och vi kvinnor som ej är opererade eller där tyngdlagen gjort sitt skulle ytterligare begränsa våra möjligheter att ens våga klä av oss litet på badhuset. Kvinnor jämför sig gärna med varandra också och snabbt ser man om man passasr in eller inte. De kvinnor som kommer att ta av sig sin top kommer nog ofta att vara de med störst behov av bekräftelse vilket i sin tur kommer att leda till att de känner sig utnyttjade även efter en dag på badhuset. Nä, tänk till alla och var ärliga med varför ni nödändigtvis vill låta karlarna dregla på er överallt.
  • Jan H

    Då ställer jag en motfråga, varför åker ensamma kvinnor ofta till Gambia... Dhaaaaaa!


    ande skrev 2008-01-10 18:52:35 följande:
    Exakt! Men många här inne skulle nog se den ökande andelen badande män som stödjande i kvinnofrigörelsen eller nåt. (Varför åker så många män ensam till Thailand???) Dhaaaaaa!
  • Jan H

    Även om ni tjejer är både trevliga, inteligenta och snygga så överdriver ni nog lite intresset för brösten. Läktare och bassängkanter kommer inte att fyllas av flåsande dreglande och smårunkande män, var helt säkra. De som har intresse av er finns redan där och om de finner er attraktiva så runkar de redan, med eller utan topp.

    Vill också påpeka att detta är ingen världsavgörande fråga för mig. Jag skiter fullständigt vad ni har på er eller inte. Jag badar inte ofta i simhallar då det är för mycket klor. Men alla ska ha en frihet att bada hur de vill. Det finns kvällar på många ställen för enbart kvinnor, det är också okej. Man kanske ska införa det alltid, separerade bad. Då slipper ni alla dreglande runknissar.

    Men att tjejer gör så vansinnigt stor affär av varandras bröst är ett unikum....

  • Jan H

    ande skriver:
    Kan vi inte få vara fredade ens på badhuset utan att måsta visa upp oss för varandra. För i mina ögon så hittar jag ingen annan förklaring än att man vill öka kvinnoförtrycket genom att tillåta detta.

    Jo du får vara precis som DU vill, ingen kommer någonsin att tvinga dig bada mer eller mindre naken. Men som nimma skriver, hur klarar du av duschen och bastun om du inte tål nakenheten. Ser ni bättre ut när ni är bara kvinnor eller kvinnoförtrycket gör sig påmint där också.

    Att alla ska få göra det de vill är för mig självklart. Denna fråga har inte väckts av några siliconstinna tonårstjejer, utan av ganska vanliga tjejer. Kanske lite för att väcka debatt, men säkert också för att de som vill ska kunna göra just som de vill.

    Personligen så tycker jag att tjejer och killar som opererar sig bara slösar sina pengar fel. Dock ropar jag inte på förbud för det...

    Så länge vi får göra det som känns bra för oss själva mår vi bäst, allt så länge vi håller oss till lagen.

Svar på tråden Bara bröst i simhallen?