• Anonym

    En fråga om amfetamin...

    Hej!

    Är det någon som vet hur länge det syns på drogtest i fall man har tagit amfetamin? I fall det är några dagar eller veckor som det syns?
    Det skulle vara jätte snällt om någon kunde svara, som har någon aning om hur det är?
    Min pojkvän är absolut ingen missbrukare, men nu har han blivit tvingad till att göra drogtest, jag tror han kan ha tagit amfetamin för några dagar sedan, men inte idag eller igår, tror ni att det kommer synas då när han gör drogtestet? Känner mig lite orolig över honom.. =(

  • Svar på tråden En fråga om amfetamin...
  • Cybermum

    Bra sagt anne82, droger är ett satyg man får ta...

  • Loovely

    det var vanligt amfetamin så kanske om vi har jätte tur syns det inget då... jag hoppas på det..

  • Suzanna

    Vet du om hur beroendeframkallande amfetamin är? Min lillasyster började ta lite förra sommaren och idag är hon helt nergången, bostadslös, deprimerad och helt väck. Det är inget man leker med. Även om din pojkvän "inte är en missbrukare" bör du ta på allvar att han faktiskt tagit det. Och skulle det hända fler gånger skulle jag ta och fundera på situationen. En varning bara

  • SVejsan

    Nu försvann din Anonymitet...
    Men att över huvudtaget ta Amfetmin som är en Tung drog visar ju att han är i en riskzon. Jag hoppas faktiskt att de i så fall ser spåren i drogtestet. Att man gör dessa är ju att försäkra sig om att folk är drogfria för att det krävs av arbetet, skulle man vilja tex bli omskött av en person som tar droger i sjukvården. Inte jag i alla fall. Du har all rätt att vara orolig för din kille tar ju droger... Det är det du ska vara orolig för, inte att någon annan ska upptäcka det.

  • Anonym

    Håller med Suzanna.

    Vet från nära håll att det är inget "man bara tar" och tror att man inte är missbrukare. Droger ska man inte överhuvudtaget. Som min kille säger nu förtiden "Man ska bli hög på livet".
    Han trodde han var lycklig förr med droger och kompisar... Men han säger att det är först nu han är lycklig. Men ett vanligt liv, utan droger.

    Lycka till!

  • Loovely

    min kille kan förlora sitt jobb i värsta fall, därför så får det inte synas på testet, men sen är det ju klart att jag bryr mig om honom, och vill att han undviker knark...

  • therre

    loovely -> då är det nog kanske bättre att han förlorar sitt jobb o lär sig en läxa av det. får man vara så nyfiken att fråga hur hans jobb fick reda på det?

  • anne82

    att bry sig om någon är att hjälpa han bli drogfri,inte skydda han som du gör,det gör i sin tur att han får chansen att fortsätta.
    mister man något viktigt i sitt liv pga droger tex.så det kan göra att personen vaknar och inser sina problem.
    det är oftast det som behövs för många tyvärr.
    om jag vore du så skulle jag till och börja med fundera varför du förstör DITT liv genom att leva tillsammans med en missbrukare.
    bryr han sig om dig så slutar han med eller utan hjälp om du ställer krav på han.hoppas du inte tog mitt inlägg fel.
    jag bryr mig om DIG,genom att säga detta.

  • Loovely

    jag vet inte exakt hur dom på hanns jobb fick reda på det, men det syns på honom när han har tagit, så det var nog det som dom på hans jobb också la märke till det.
    tyvärr tror jag inte att det skulle bli bättre om han miste sitt jobb,
    då tror tvärtom att han skulle använda droger ändå mer..

Svar på tråden En fråga om amfetamin...