• Zettan­A
    Äldre 11 Jan 12:00
    2003 visningar
    11 svar
    11
    2003

    Mammaledig i sala med omnejd..?!

    hejsan..
    är en 23 årig mamma till en underbar 6veckors tös och vi letar efter nån som är mammaledig i närheten av oss. vill ha någon att ta promenader med, typ ta en fika, snacka lite skit osv.. gärna att du har barn i samma ålder så vi kan jämföra lite erfarnheter eller så.
    vi är bosatta mellan sala-heby-enköping kan man säga, inget att göra här ute i skogen när man är själv hemma. vi behöver lite stimulans.. alla andra jobbar ju på dagarna.

    hmm... är det du?

  • Svar på tråden Mammaledig i sala med omnejd..?!
  • Zettan­A
    Äldre 21 Jan 14:48
    #1

    puffis

  • Äldre 28 Jan 20:49
    #2

    Läste precis en gammal tråd om gravid-yoga i Sala.
    Blev lite nyfiken bara, jag gick på yoga där......men förmodligen inte samtidigt som dig??

    Så söt hon är eran lilla tjej!
    Jag hade BF i fredags....men ännu har ingen bebbe kommit ut.....

  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 12:01
    #3

    Det vart aldrig någon yoga för mig.. fick urinvägsinfektion dan innan det skulle börja.. gav bort min plats åt någon annan.
    var det bra.. yogan?

    ingen bebis än alltså??.. åhh.. vad spännande.. vet ni vad det är för nått?

  • EveL79
    Äldre 29 Jan 12:10
    #4

    Hejsan!

    Kan rekomendera att du anmäler dig till öppnaförskolans "föräldra-grupp" tror jag det heter. Efter som jag som nyinflyttad inte kände några med barn i Sala så har det varit jätte bra för mig. Man träffas en gång i veckan och diskuterar allt om bebisar, fikar och byter erfarenheter. Min son är nu 9 månader, och vi umgås mycket med de jag träffat på öppnaförskolan.

  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 16:17
    #6
    EveL79 skrev 2008-01-29 12:10:42 följande:
    Hejsan!Kan rekomendera att du anmäler dig till öppnaförskolans "föräldra-grupp" tror jag det heter. Efter som jag som nyinflyttad inte kände några med barn i Sala så har det varit jätte bra för mig. Man träffas en gång i veckan och diskuterar allt om bebisar, fikar och byter erfarenheter. Min son är nu 9 månader, och vi umgås mycket med de jag träffat på öppnaförskolan.
    tack för tipset.. det ska jag göra.
  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 16:18
    #6
    EveL79 skrev 2008-01-29 12:10:42 följande:
    Hejsan!Kan rekomendera att du anmäler dig till öppnaförskolans "föräldra-grupp" tror jag det heter. Efter som jag som nyinflyttad inte kände några med barn i Sala så har det varit jätte bra för mig. Man träffas en gång i veckan och diskuterar allt om bebisar, fikar och byter erfarenheter. Min son är nu 9 månader, och vi umgås mycket med de jag träffat på öppnaförskolan.
    tack för tipset.. det ska jag göra.
  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 16:19
    #7
    EveL79 skrev 2008-01-29 12:10:42 följande:
    Hejsan!Kan rekomendera att du anmäler dig till öppnaförskolans "föräldra-grupp" tror jag det heter. Efter som jag som nyinflyttad inte kände några med barn i Sala så har det varit jätte bra för mig. Man träffas en gång i veckan och diskuterar allt om bebisar, fikar och byter erfarenheter. Min son är nu 9 månader, och vi umgås mycket med de jag träffat på öppnaförskolan.
    tack för tipset.. det ska jag göra.
  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 16:23
    #8
    Svar på #7
    oj... vad hände.. *hi hi*
  • Äldre 29 Jan 17:21
    #9
    ZettanA skrev 2008-01-29 12:01:16 följande:
    Det vart aldrig någon yoga för mig.. fick urinvägsinfektion dan innan det skulle börja.. gav bort min plats åt någon annan. var det bra.. yogan?ingen bebis än alltså??.. åhh.. vad spännande.. vet ni vad det är för nått?
    Aha...okej. Nja....ska jag vara ärlig så va nog inte Yoga min grej... Visst, det va jätteskönt med avslappning å så, men jag trodde nog att det skulle ge mer.

    Nej.....bebisen verkar inte vilja komma ut än.... Går bara här hemma och väntar!

    Vi frågade faktiskt när vil va på UL (i Västerås) om dom såg vad det var för sort, men dom va så hemlighetsfulla där så dom ville inte säga nåt! Och såhär i efterhand är jag glad att jag inte vet, ska bli så spännande å se vad det är för liten en som kommer ut!
  • Zettan­A
    Äldre 29 Jan 18:51
    #10
    Svar på #9
    jag ville också veta vad det var för kön.. men hon satt ner så det syndes inte. *ler*
    men i efter hand så är jag glad att jag inte visste.. men vi vart lite överaskade att det var en flicka, hade trott att det var en liten pojke.

    är den livlig där inne nu rå?? får du sova och så?
  • Äldre 17 Oct 16:12
    #11

    Hej på dig , var väl ett tag sen du frågade om sällskap , men finns här som utråkad mammaledig med en 4 månaders pojke . ska vi prommenera  , ;)

Svar på tråden Mammaledig i sala med omnejd..?!