• Lilla V

    Vad hjälper mot ont i magen på spädbarn?

    Min lilla tjej verkar ha ont i magen till o från hela dygnet. Ibland får hon panikskrik-attacker. Speciellt nattetid har hon svårt att sova. Jag tycker det är så hemskt att se henne ha ont.
    När hon ändå sover eller är "nöjd" håller hon nästan hela tiden på att trycka, dra ihop sig och ha sig så ansiktet blir helt rött.
    Hon pruttar en del. Vi har provat:

    Försöka få henne att svälja mindre luft
    Rapa efter maten
    Minifom
    Bära på mage

    + Ska prova sempers magdroppar

    Men det verkar som dessa grejer hjälper marginellt.
    Nån som har erfarenhet av Semperdropparna? Jag e lite skeptisk...

    Hur länge brukar spädbarn ha de här problemen? Är det flera månader? KÄnns otroligt jobbigt och vi får knappt nån sömn.

    Har ni några huskurer eller knep som verkligen funkar?

  • Svar på tråden Vad hjälper mot ont i magen på spädbarn?
  • Lilla V

    ja det verkar bra! Men det är svårt att få tag på va? Det finns inte inom landstinget va jag förstår. Ska va en specialmottagning för barn väl?


    Någon skrev 2008-01-14 16:05:21 följande:
    Det enda som hjälpte för vår son var akupunktur. Jag rekommenderar det å det varmaste. Det enda jag ångrar är att vi inte provade det tidigare än vi gjorde.
  • Lilla V

    Så dropparna hjälper tycker du?

    Jo jag ammar dottern, och mn sambo jobbar nu så han måste sova. Men på helgen har vi hjälpts åt lite mer, då har vi gett lite ersättning på natten så jag fått sova några timmar.

    Usch va jobbigt detta e!


    Glittrax skrev 2008-01-14 16:10:39 följande:
    jo på bvc sa dom att det oftast går över efter några månader.. våran tjej har haft detta sen hon var en månad och är nu 2,5 månad.. bara att hoppas att det blir helt bra snart...det går över! bara att försöka stå ut.. men jag vet hur jobbigt det är att inte känna sig utsövd en enda dag.. ammar du dottern? jag ger henne ersättning, och ibland tog min sambo henne på nätterna så jag fick sova en hel natt jag med... jag hade inte orkat annars... hade önskat att jag fick tips om semperdropparna lite tidigare bara så dottern sluppit haft så ont..
  • Lilla V

    Låter ju hoppfullt! Jag har edan köpt dropparna så att de är dyra har jag redan smakat på. Ville bara höra om nån blivit hjälpt av dem.

    Vilken dröm det låter med 8 h sömn! Just nu ärm in dotter vaken o skriker från 22,23 till 04 ungefär. I börjab var det till 7-8, så man får väl se det som en förbättring me 04...

    Jag ville prova minifomen lite själv först för att se om den hade effekt. Men hon verkar ha ont nu med. Konstigt det där me semperdropparna, känns lite skumt att såna krämpor verkligen blir bra av "filmjölk". Har själv en problemmage och lite fil gör ju knappast skillnad.

    Men jag ska ge dem en chans!!


    Glittrax skrev 2008-01-14 16:03:20 följande:
    måste få säga att jag trodde inte heller på sempers magdroppar men nu har min lilla tjej som är 10 veckor tagit dom i 12 dagar och efter en vecka tyckte jag att hon blev en annan bebis! hon har inte alls längre de där långa skrikpanikattackerna som du beskriver att din dotter åxå har! hon pruttar mindre och är mkt gladare! på bvc hade dom inte hört talas om dessa droppar.. jag rådfrågade med dom om man kunde kombinera med minifom och det var inga problem! tycker du kan testa.. visst de är dyra, 179 kr.. men jag tyckte det var värt ett försök.. och jag vet inte om det är dropparna men det har blivit en drägligare tillvaro för dottern och oss förä'ldrar åxå! Från att dottern jämt vaknat en gång per natt..(vilket inte alls varit så jobbigt, utan vi har varit överlyckliga över det) så sover hon nu sen en vecka tillbaka runt 8-9 timmar i sträck!!  en tillfällighet bara? eller är det dropparna? ja inte vet jag?!
  • Lilla V

    Tack! Ska jag göra. Nu har jag gett henne semperdroppar för första gången idag!


    Glittrax skrev 2008-01-14 16:51:39 följande:
    lila vivlan: bra att ni kan göra så , så du får lite mera sömn.. man blir verkligen ett vrak av att inte få sova!  ja jag tycker det är otroligt jag med om det är semperdropparna som hjälpt.. och när dom inte ens på bvc känner till dom så tror man ju´inte att dom ska hjälpa!

    bara minifomen tycker jag att hon pruttar nåt otroligt av... mer än innan.. men det kanske är det som minifom gör... lycka till ts! skriv gärna och berätta hur det går!
Svar på tråden Vad hjälper mot ont i magen på spädbarn?