• T x 3

    Snälla hjälp mig! Har du PVNS?

    Jag vill gärna komma i kontakt med någon som har PVNS (Pigmenterad vinoludär synovit) eller kan mycket om sjukdomen. Det är en tumörsjukdom som är väldigt ovanlig. Jag vore väldigt tacksam om ni hjälper mig. Tack på förhand.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-14 20:39
    Anledningen till att jag vill veta är att jag själv har sjukdomen och har opererat bort 5 tumörer vid tre tillfällen. Det känns så jobbigt att de vet så lite om sjukdomen. 1.1 person per miljon har PVNS.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-11 22:31
    Finns det ingen som har hört talas om sjukdomen iaf?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-02 11:00
    Jag kan berätta att jag har fått kontakt med flera som har PVNS genom den här tråden. Jag har nu opererat mig 5 ggr och ska in på ny magnet och konstraströntgen igen....

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig! Har du PVNS?
  • milk

    Hej på dig!  Jag har en sjukdom som är liknande din kanske, men jag har nyss fått reda på att jag har, den heter neurofibromatos, det är en bind och nerv sjukdom, jag kan få godartade tumörer längs nervbanor el i bindväven m.m vet inte så mkt om den, min dotter har troligtvis också den. hon går på utredning!  Vad vet du om sjukdomen hittils då, jag sökte på nätet men hittade inget åt dig! Har du som jag endel "Cafe latte" födelsemärken som dom kallar det. Det är pigmentfläckar på kroppen.
    Kram på dig! MVH A.


    När du skrattar dansar din själ.
  • T x 3

    Förlåt att jag inte svarat jag måste ha missat ditt inlägg. Jag har inte alls som dig. Jag hoppas att du mår bra. Det är några år sedan sist jag var in här. Själv har jag fått tillbaka 2 tumörer. Jag hoppas att du och din dotter är friska nu.

Svar på tråden Snälla hjälp mig! Har du PVNS?