• kaglef­eldt
    Äldre 16 Jan 08:50
    8958 visningar
    14 svar
    14
    8958

    spanska dagis

    Har ett stort problem att hitta ett bra dagis åt min son.har varit hos två dagis här nere på tenerife men ingen verkar bra.Stora grupper med barn och lite personal.
    Man får inte ens vara med sitt barn första gångerna på dagis,bara lämna honom där i dörren och inte ens få se att han har det bra.Har också hört många skräckberättelser om hur dom behandlar barnen.gud vad hemskt.
    Hur ska jag göra,han behöver ju träffa andra barn.
    Hur var det för er och hur har era barn på dagis.

  • Svar på tråden spanska dagis
  • mmmao
    Äldre 16 Jan 08:52
    #1

    menar du att han inte kan träffa andra barn annars? senast jag var i spanien så hade de både lekparker och lekland lite var stans men utöver det så träffade barnen vänner på precis över allt. i spanien har de ju inte förskolor till små bran utan där är det ju förvaring.

  • kaglef­eldt
    Äldre 16 Jan 13:05
    #2

    Jo självklart går jag ju till parker osv.och han träffar andra barn där men det blir ju inte på samma sätt som om han är på dagis.ja det är verkligen som bara förvarning.önskar att det fanns nåt som liknar våra svenska dagis.

  • Äldre 16 Jan 14:04
    #3

    Min pojke började på dagis där men det var inte bra och han vande sig aldrig. Så han fick sluta. Jag gick med honom på simlek, det fanns för 6 mån-3 år, lekplatserna och hade några kompisar med barn som han lekte med. Tror det är alldeles lagom innan man fyllt 3. små barn leker ju inte direkt med varandra förren de blir runt 2-3 år.

  • Äldre 16 Jan 19:54
    #4

    ja tyvärr så är det så på spanska dagis :( :(
    min dotter är 24 mån och har aldrig gått på dagis just därför, nu är vi i sverige och går på öppna förskolan hon bara älskar det

  • mamma i malaga
    Äldre 17 Jan 21:54
    #5

    Vad tråkigt att alla har så dåliga erfarenheter, själva är vi jätte nöjda med vår sons dagis. Han är i en liten grupp med 7 barn där han är äldst (13 mån). Fröknarna är jätte gulliga och dom har en massa olika aktiviteter och vi märker verkligen att han utvecklas där. Vi får inte heller komma in utan lämnar i dörren, håller med om att det är lite konstigt men man vänjer sig. Vårat dagis har för övrigt web cams så vi kan gå in och kolla när han leker Kan tillägga att det är ett privat dagis, vet inte om dom kommunala är annorlunda.

  • bizzy
    Äldre 21 Jan 20:37
    #6

    det verkar ju inte som om du är i behov av att lämna barnet po dagis, mer än det att du vill att han ska träffa andra barn. det är nog väldigt svenskt att tänka so, just för att svenska dagis är so bra, men här tänker man annorlunda. om du inte behöver, so lämna honom inte.. bättre att hotta po andra aktiviteter som nämnts redan tycker jag!

  • Amor Fati
    Äldre 25 Jan 14:20
    #7

    Jag säger som jag alltid säger till svenska mammor som kritiserar dagis utomlands. Flytta tillbaks till sverige då. Jag menar hur kan man flytta utomlands för att sen stå och klaga på att saker och ting inte är som hemma?

  • Äldre 25 Jan 19:47
    #8

    Ja Amor Fati, hade det varit för barnomsorgen sâ hade jag flyttat tillbaka. I mitt fall sâ bor jag inte i Spanien för att jag älskar Spanien utan för jag älskar en spansk man...Och visst tycker jag att barnomsorgen är ganska sâ usel pâ de flesta ställen jag sett i Spanien, varken jag jämför eller ej. Kan säga att jag tycker att barnomsorgen i Sverige inte är sâ bra som den borde vara heller haha.

  • kaglef­eldt
    Äldre 26 Jan 08:03
    #9

    Det var det dummaste jag hört...Flytta tillbaka till sverige för att man har en åtsikt om hur dagis ska vara.Så man har inte rätt att tycka för man flyttat utomlands??Det handlar om ens barn, det värdefullaste man har,har all rätt att klaga på dagis i spanien och i andra länder.Säger inte att sverige har dom bästa dagis men vem fan tycker det är rätt att lämna bort sitt barn till stora grupper där 15 bebisar under 2 år som sitter och skriker på golvet och ingen brys sig.Vem tycker det är rätt att man låser in barnen i ett mörkt rum när dom inte vill sova middag?
    Som förälder vill man det bästa för sitt barn.Det finns säkert bra dagis i spanien men jag har inte hittat något som håller mina värderingar....

  • Äldre 30 Jan 16:59
    #10

    Jag har vart på flera helt ok dagis och min dotter går på ett jättebra! Alla är ju såklart privata, har inte hört mycket bra om kommunala. På min dotters dagis är de max 20 barn delat i 2 eller 3 grupper med 4 personal. Hon går 9-15 och vi hade inskolning i 1 månad. På dagiset måste barnen kunna gå och vara 1 för at börja. De får leka ute, måla mycket, sjunga och leka. Min dotter älskar det!

  • curro
    Äldre 2 Feb 01:11
    #11

    Jag har ocksá haft mina barn pá dagis. Gillade inte heller att behöva lámna i dörren. Barnen var ibland glada av att gá dit, ibland inte. Ság aldrig márken efter fysiskt váld. Jag kan inte sága att jag inte var avundsjuk pá hur svenska dagis var men nu har min syster i Sverige haft sin áldste son pá dagis en lángre tid (han ár 4 ár) och herregud sá mycket problem hon har haft. Nu har jag en annan syn pá svenska dagis.Liksom hár som dár sá kan man inte dra alla över en kam, eller hur?

    Hör hár dá: Mina barns áldsta kusin ár 12 ár. Hon fick tandstállning fÖr nágot ár sedan. En dag nár jag frágade min svágerska hur det den tandlákaren var svarade hon: vet inte, frága dottern. Dá undrade jag hur hon som fÖrálder inte kunde svara pá det. Hon fár ALDRIG följa med dottern in! Inte nár dom tog avtryck fÖr tandstállning ens en gáng och inte en endaste gáng nár hon varit pá áterbesók. Ár det bara jag som inte skulle sláppa in mitt minderáriga barn ensam till tandlákaren eller nágon av er som láser detta háller med mig?

  • Äldre 1 Feb 01:39
    #12
    +1
    Rekommenderar för orgasm!
  • Äldre 1 Feb 12:21
    #13

    Vi bor i Marbella. Barnen går på svenska skolans förskola. Svensk pedagogik och svensk metod att skola in. Mycket bra och bra lärartäthet. Bor ni långt ifrån svenska skolan på Teneriffa? För den är ju liten så de har säkert hög personaltäthet också. Och rätt 'tänk'.

  • Äldre 1 Feb 12:22
    #14

    Men varför dök denna gamla tråd upp nu??? Sorry, glömde läsa datumet. TS barn är väl nästan vuxet nu :))

Svar på tråden spanska dagis