• Begga

Charter med Fritidsresor... ang ålder på barn

Ni som har rest charter med tex Fritidsresor. Kollar dom barnens ålder och jämför med passet ? Vi hade nämligen litat på att sonen skulle kunna gå Bambseklubb dom två veckor vi var i Turkiet men nu säger dom nej för att han inte har fyllt 3 när vi reser (då har han knappt 2 veckor kvar till sin födelsedag!)... kan man fejka lite på födelsedatum vid registrering ?
    Kan tillägga att vi köper inte reseskydd ifrån dom så det ska inte spela ngn roll.

• Svar på tråden Charter med Fritidsresor... ang ålder på barn
  • getingmidja

Jag skulle inte våga fejka något.
    Vad spelar knappa 2 v för roll egentligen...fånigt.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • zippis

Måste man registrera födelsedatan när man går med eller?

• SaramedM

Men ahn kan väl vara med tillsammans med er?Eller?

Jag har aldrig fattat varför man åker på semester och lämnar bort barnen

• Begga

Håller med... blev faktist rejält besviken då detta (Bamseklubben) var ett av orsakerna till att vi bestämde oss för exakt denna resa och i två veckor istället för 1 v.
    Fritidsresor sa att det hade att göra med försäkringar och så...

• ÄlskarMina

Jag tror det har med deras egen försäkring i Bamseklubben att göra. Likadant med IKEAs Småland. Där MÅSTE de ha fyllt 3 för att deras försäkringar ska gälla.

• Begga

Ja precis som du sa ÄlskarNova... deras egen försäkring. Men det är därför som jag undrar med den registrering man ombeds vid bokning ge upp.. om det bekräftas senn med passet eller ej ?
    Ngn som vet ?

P.s. SaramedM. Självklart kommer han att vara tilsammans med oss! Men vi har en sprallig och social kille som älskar att leka med andra barn, därför skulle 1 timme om dagen i Bamseklubb vara perfekt för han !

• Marvinna

Händer något då när han är med Bamseklubben och det kommer fram att han inte är 3 år så undrar iaf jag vad som händer eftersom deras försäkring inte gäller.

Du kanske ska ta reda på vad som ingår i deras försäkring?

• mludvigs

Jag tror även att man MÅSTE uppge rätt födelsedata när man bokar resan för att de dels kollar den när man checkar in men mest för att de ska veta exakt vilka människor som reser med dem, ifall något skulle hända. Då behöver konsulat osv kunna få reda på vilka människor som befinner sig i landet.

Och har de satt en gräns vid 3 år är det ju del som gäller. Får ni vara med med 2 veckor kvar kan ju någon anna säga att mitt barn fyller ju endast ytterligare 2 veckor tidigare osv osv. En gräns är en gräns och personligen tycker jag att man ska hålla på sådant för att det ska vara lika för alla.

Ett alternativ är ju kanske att då senarelägga sin semester (om möjligt) och åka 2 veckor senare.

• SaramedM

Kan inte ni vara där tillsammans med honom? På Bamseklubben alltså
    Varför är det så viktigt att han är med ensam?

Förlåt men jag har får ont i magen av fritidsresors reklamfilm som går just nu, där barnen går åt ett håll och föräldrarna åt ett håll.

Begga skrev 2008-01-17 13:15:54 följande:
    Ja precis som du sa ÄlskarNova... deras egen försäkring. Men det är därför som jag undrar med den registrering man ombeds vid bokning ge upp.. om det bekräftas senn med passet eller ej ?Ngn som vet ?P.s. SaramedM. Självklart kommer han att vara tilsammans med oss! Men vi har en sprallig och social kille som älskar att leka med andra barn, därför skulle 1 timme om dagen i Bamseklubb vara perfekt för han !
  • baby2006

TS:
    Kan inte ni då flytta fram er resa två veckor om det är så angeläget att han ska vara med i bamseklubben?

23 augusti 2008 bär det av!!!
Svar på tråden Charter med Fritidsresor... ang ålder på barn