• Anonym

    När kan man tidigast testa sig?

    Tror det beror lite på vilket test du har. Med Clearblue kan man testa några dagar innan BIM, det finns då risk att testet missar att man är gravid. Denna risk krymper för varje dag, och på BIM är resultatet i princip säkert (men får man neg. men ingen mens på en vcka så ska man ta ett nytt test, vissa kvinnor har för låga hormonhalter för att testet ska känna av dem). Före BIM testar man med morgonurin, på BIM eller senare är det inte viktigt.

    Sedan finns det andra tester som är mer tillförlitliga när det gäller att upptäcka grav. tidigt, de beställs på nätet men jag kommer inte på vad de heter just nu.

  • Anonym

    Anonym (när?) skrev 2008-01-18 00:17:12 följande:


    Jo det blir nog att man över nån gång innan man kan testa på riktigt!Någon som känner igen dessa syntomer?*trött*mår illa*humörsvängningar*kissnödig hela tiden*mensvärk från äl
    Hehe jag hade dem för två månader sedan men det blev ett minus och sedan kom mensen!

    Efter det har jag varit väldigt försiktig med att känna efter, kände mig rätt löjlig den gången när jag hade räknat upp mina symptom för sambon varje dag!
  • Anonym

    Men du har ju inte så många dagar kvar innan du kan testa, om 5 dagar kan du testa Cl på morgonen, köp paket med 2 så kan du testa igen några dagar senare om inte mensen kommer!

  • Anonym

    illamående kan man få innan mens.. samma med ont i brösten,,
    symptom så tidigt i graviditeten e att man blir känslig för lukter.. kräks tex av vissa lukter man inte brytt sig om förrut.. man kan bli lite svimfärdig.. så illamåendet brukarinte dyka upp förrens i vecka 7-8.. så de kan lika gärna vara mens på g men hoppas de e bebis på G..

Svar på tråden När kan man tidigast testa sig?