Snygga taklampor till ett barnrum?
Var på IKEA idag och de har ju inte den sexigaste inredningen till barnrum direkt.
Är på jakt efter en snygg taklampa till dotterns rum. Var har du köpt din lampa? Överös mig med tips, tack!
Var på IKEA idag och de har ju inte den sexigaste inredningen till barnrum direkt.
Är på jakt efter en snygg taklampa till dotterns rum. Var har du köpt din lampa? Överös mig med tips, tack!
Vi har från Ikea, med tre fiskspotar på rad. Men jag antar att ni inte gillade den
Finns en affär i Hammarby sjöstad som har roliga barnlampor, Homely. Webbsida finns också på nätet. Det enda från IKEA annars som vi har i vårt barnrum är just en taklampa, en kristallkrona i plast. Hon var så överförtjust i kristallkronor, så det var ju uteslutet att hon skulle ha nån annan typ av lampa Annars hade det kanske blivit någon från Homely.
Visst, den är fin, den spoten. Såg den idag. Men den passar mig inte riktigt i smaken just nu, inte till det här rummet.
Ska kolla Homely, tack.
Vi köpte en vit rund cylinderlampa med blå, lite grafiska/stiliserade isbjörnar från Habitat (som säljs på ROOM). Svårt att förklara, men det är ett snyggt barnmotiv utan att för den sakens skull vara barnsligt, som jag tycker många djurmönster till barn är. Sen skaffade vi den kortaste sladden vi kunde köpa och hakade upp den i taket så att det blev som en plafond - fast mycket snyggare i mina ögon. Vi har 2.40 i takhöjd och kan TYVÄRR inte ha hängande lampor, annars hade jag nog velat ha Habitats moonlamp (www.room.se under kids).
Annars kan du spana här:
www.svenskabarnrum.se
www.barnrummet.com
www.myfirstroom.se
www.happylina.se
www.inreda.com
www.barntyger.se
www.kidshome.se
Och kolla även på andra ställen än bara barnavdelningar - ibland kan det vara snyggare att bryta med något som INTE är barnspecifikt
GLömde en nätbutik som är bra:
www.russinet.se
Tre länkar till:
www.favoritsaker.se
www.systerlycklig.se
www.blaelefant.se
I Sollentuna på Stinsens köpcentrum finns en lampaffär som har flera jätte fina lampor i alla varianter och många jätte fina till barnrum.
TACK så många svar jag fått! Nu blir det till att bläddra mellan alla länkar. Tack för hjälpen och trevlig helg!