• åsa197­9
    Äldre 24 Jan 12:31
    37736 visningar
    52 svar
    52
    37736

    HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?

    HJÄLP!!
    När jag eller sambon skriver en text på datorn så kan markören helt plötsligt byta rad uppåt i texten eller hoppa bak tre fyra ord så att man börjar skriva där istället?

    Detta är mycket irriterande då man måste flytta tillbaks den och radera och skriva om det som blivit fel!

    Vad beror detta på? Är det något fel på datorn eller är det en inställning?

    Det händer aldrig när jag använder en annan dator.

  • Svar på tråden HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?
  • vagabo­nd77
    Äldre 25 Jan 17:56
    #21

    låter som du kommer åt touchpaden med tummen eller så.

  • Ameera
    Äldre 25 Jan 18:01
    #22
    c0ol skrev 2008-01-25 17:46:28 följande:
    jo du gör det, jag lovar, det är antigen det eller så spöket i datorn som någon annan tipsde om, sen är det bara att välja. Men varför inte prova, avaktivera touchpaden så får du se vad som händer, och svara sedan ärligt :)
    men nej, jag kommer inte åt den eftersom den inte fungerar. Det är tydligen flera med samma dator som har lika problem, jag antar därför att det är ngt fel med själva datorn.
  • Äldre 25 Jan 18:06
    #23

    Ja och ala dom har kommit åt touchpaden, men okdå är det spöket eller shuffle input inställningen i word


    Ameera skrev 2008-01-25 18:01:12 följande:
    men nej, jag kommer inte åt den eftersom den inte fungerar. Det är tydligen flera med samma dator som har lika problem, jag antar därför att det är ngt fel med själva datorn.
  • Ameera
    Äldre 25 Jan 18:14
    #24

    jasså? Hittills har alla skrivit att de inte gör det?

  • Äldre 25 Jan 18:56
    #25

    tja, tex thisisme skriver att den rör plattan ibland, och det är andra som har samma problem, det dom skriver är at dom inte rör KNAPPARNA men det här har inget med knapparnaatt göra utan touchpaden. Har du avaktiverat den och testat? gör det och återkom.


    Ameera skrev 2008-01-25 18:14:09 följande:
    jasså? Hittills har alla skrivit att de inte gör det?
  • Ameera
    Äldre 25 Jan 19:31
    #26
    c0ol skrev 2008-01-25 18:56:32 följande:
    tja, tex thisisme skriver att den rör plattan ibland, och det är andra som har samma problem, det dom skriver är at dom inte rör KNAPPARNA men det här har inget med knapparnaatt göra utan touchpaden. Har du avaktiverat den och testat? gör det och återkom.
    touchpaden fungerar inte och har aldrig gjort på min dator
  • Helena­78
    Äldre 25 Jan 21:20
    #27

    Jag har en bärbar... acer Aspire... & jag har samma problem! Men jag tror det är som flera sagt tidigare; att det beror på att man kommer på touchpaden medan man skriver! Nu mera har jag alltid muspekaren längst ner på skärmen & då funkar det faktiskt bättre


    Lev livet fullt ut idag, I morgon kan det vara för sent... www.nogg.se/helena78
  • åsa197­9
    Äldre 26 Jan 01:29
    #28
    c0ol skrev 2008-01-25 18:56:32 följande:
    tja, tex thisisme skriver att den rör plattan ibland, och det är andra som har samma problem, det dom skriver är at dom inte rör KNAPPARNA men det här har inget med knapparnaatt göra utan touchpaden. Har du avaktiverat den och testat? gör det och återkom.
    Ja, men vi har faktiskt använt dator förut

    Och jag tror jag vet hur man skriver

    Jag rör VARKEN touchpad eller musknappar!!!OK?
    Det är därför jag undrar varför markören hoppar?
    Annars hade det väl inte varit ett problem och jag hade inte startat en tråd för att få hjälp?
  • Ameera
    Äldre 26 Jan 12:30
    #29
    åsa1979 skrev 2008-01-26 01:29:36 följande:
    Ja, men vi har faktiskt använt dator förut Och jag tror jag vet hur man skriver Jag rör VARKEN touchpad eller musknappar!!!OK?Det är därför jag undrar varför markören hoppar?Annars hade det väl inte varit ett problem och jag hade inte startat en tråd för att få hjälp?
    haha, nej. säger precis samma sak. Jag rör den INTE och det är inte det som är felet, men här blir man dumförklarar och folk säger att "det gör du visste det". Jag har använt en dator förr liksom...hehe
  • Surfin­ia
    Äldre 26 Jan 12:35
    #30

    Så blir det för mig oxå...och jag har en fujitsu siemens. Jäkligt irriterande!

Svar på tråden HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?