• findusen

Hur tidigt kan man känna barnet röra sig eller sparka?

Igår kände jag första lilla sparken från den lille.
    Kan man verkligen känna det när man bara är i vecka 16.

Tänk om man bara inbillar sig??

Mvh S

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-25 10:11
    Eftersom det är mitt första så är jag osäker, men det var inte tarmrörelser iaf. men kan det bara vara en spark och ingenting mer?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man känna barnet röra sig eller sparka?
  • Mogika

Det är olika, det sägs att med andra barnet brukar man känna tidigare.. Men i v16 kan det absolut vara bebisen du kände!
    Jag kände av första sparken runt v 16 nånting oxå tror jag det va!

Nu är vår dotter här!
  • Jesster

Mitt första barn kände jag första gången i v.21, denna krabaten började jag känna redan i v.12 Så visst är det möjligt att du känner den i v.16!

Vet man inte hur det "ska" känas så kan rörelser förväxlas med tarmrörelser, men man vet också själv bäst hur ens kropp fungerar och känner du något som du aldrig känt förut så är det mycket möjligt bebis

♥ v.15 ♥
  • Imox

kände min lilla skrutt i magen första gången i vecka 20
    absolut inget tidigare men när det väl kom var det ordentligt!
    är mitt första barn!

man kan känna i vecka 16!

• Toppstenen

Jag kände att det rörde sig i magen kring vecka 18, svårt att beskriva hur, men det var inte som vanligt kurr i magen. Vecka 20 kände jag första riktiga sparken. En enda, på vänster sida i magen, långt ner. Sen dröjde det ett tag innan jag kände fler och jag kände inte varje dag heller.

• Maggizz

Jag kände i v 16 med första barnet. Var dock tvärsäker när jag var i v 13-14 att jag känt rörelser men i efterhand är jag tveksam.
    Är nu i v12 med 2:an. Har inte känt något ännu men jag väntar och känner efter hela tiden.

• Hjärtats Lust

Jag kände som bubblor i v 15 va osäker på om det va bebis men nu är jag säker, nu är jag i v 17 och känner för fullt varje kväll de buffar jag får! Skrattande

• Yoda123

Med den första kännde jag på Ul, eller rättare sagt BM talade om för mig att det där du kände var bäbisen. Denna gången kände jag första gången v12-13.

• vi blir tre

jag kände små små rörelser i v.15-16 och de är mitt första barn.

• Geléhallon89

Jag kännde första rörelsen i vecka 12. Visste att det inte va gaser , men endå vågade jag inte säga att det va bebis. Men det va det. Hehe Är nu i vecka 19 så är 100% säker. ;P

• Marlene B

Jag kände rörelser från fostret i slutet på v 12 och det är andra barnet.
    Det är individuellt och väldigt olika hur tidigt/sent man känner.

• Theanea

hejsan! Jag är i vecka 15 går in i vecka 16 på måndag. Idag när jag satt i soffan så fick jag en så konstig känsla. Det lisom kurade till i magen inder naveln men det kom inget ljud. Det kändes ungefär som att det var några små fiskar som simmade där nere. kan det verkligen vara barnet jag kände? Det är första barnet och jag har ju knappt fått nån mage än. Känns så overkligt om det verkligen var bebsien va tror ni??

• emblasolen

Visst kan du känna bebisen i vecka 16. Mysig känsla. Jag kände nr 2 redan vecka 11. Men, de andra kände jag senare. Beror lite på hur bebis ligger i magen oxå, framvägg, bakvägg osv. Lycka till vidare!

4 underbara pojkar!
Svar på tråden Hur tidigt kan man känna barnet röra sig eller sparka?