• Solros­en25
    Äldre 2 Feb 21:09
    22849 visningar
    490 svar
    490
    22849

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 20:11
    #9

    Vill börja med att säga välkomna till er, Yatsy, Blondelindis å Taffer!! Verkligen jätteroligt att ni vill va med!


    yatsy skrev 2008-02-03 12:12:33 följande:
    Guud va bra med den här tråden! Hoppas att det e fler som hoppar på den bara :) jag använder Modifast och detta e min 7:e dag.. och jag e så förbaskat sugen på MAAT! ojojoj.. kycklingpasta eller köttgryta eller stekt fisk..*suck* Vad använder du och hur går det för dig?jag vill ner 15 kg till helst. Du?kram!
    Härligt att höra! Jag va medlem på ett par Cambridge-trådar förut men tyckte inte att jag fick nåt stöd eller pepp tbax så jag valde att starta denna tråden istället..Eftersom du e på din 7:e dag så ska du ha ett jättegrattis, du har klarat den värsta tiden!! Nu har dina "sockerreserver" troligtvis tömts helt å kroppen börjar nu förbränna fettlagren. Suget efter mat brukar komma å gå för många (de flesta kanske t o m) men varje tillfälle du låter bli att äta kommer att motivera dig eller rättare sagt beröm dig själv för att du inte ätit så kommer det att bli lättare att stå emot följande ggr du helst av allt vill äta. Påminn dig oxå om varför du vill nå din målvikt!

    Jag använder mig av Naturdiet å det går bra, jag har hållt på sen 27/12 på ren kur å tappat 10,8 kg. Jag har 15-16 kg till som jag tänker ta bort. Jag har oxå använt mig en hel del av mental träning - särskilt första mensen för då höll jag på att gå ner i spagat av suget efter mat, godis osv - å d hjälpte mig enormt. Mental träning handlar kort sagt om att se å känna vad man ser/känner när man kommit till sin målvikt, för att orka med stunderna när matsuget kommer mm..!

    Kram!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 20:19
    #10
    Blondelindis skrev 2008-02-03 12:16:31 följande:
    Denna tråden hoppar jag på jag kör blandat med cambridge & naturdiet,men får nog gå över helt till naturdiet för cambridge e ju så himla dyrt Ska gifta mig i maj så då ska jag helst väga 8 kg mindre än vad jag väger nu Har redan gått ner 5 kg på två veckor,åt igår och det var såååååå gott tycker det e så jobbigt att få i sig allt vatten man helst ska ha i sig under dagen!
    Grattis till din viktminskning! Kör du m ren kur eller kombinerad? Hur mkt vatten lyckas du få i dig, i vanliga fall m cambridge å Naturdiet? Naturdiet e ett bra val både näringsmässigt å ekonomiskt tycker jag! Cambridge e nästintill hutlöst dyrt. Andra fördelen m Naturdiet e ju att du har 5 shaker istället för 3. För att återgå t "vattenfrågan" så tar kroppen upp 2-3 dl vatten/timma så försök att få i dig ½ liter i timmen ungefär, ibland med längre mellanrum. Brukar du vakna törstig förresten? Om jag dricker mindre än 5 liter så vaknar jag m en mun torr som en öken.

    Bra jobbat, fortsätt kämpa på!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 20:28
    #11
    Taffer skrev 2008-02-03 17:33:23 följande:
    yatsy: Jag gick upp en del igen för att jag itne åt ordentligt efetråt, och för att upptrappningen inte gick som det skulle. Jag vill ner ca 20kg.Jag tror naturdiet är lika bra Förra gågnen körde jag dom 8 första dagarna med naturdiet och tappade 4,5kg.
    Grattis!! Har du 20 kg kvar att gå ner eller totalt? Enligt min åsikt e Naturdiet lika bra som Cambridge även om 5 påsar ND Choklad innehåller ca 40 kalorier mer än CK så e ju fördelen att man får 5 shaker/dag ist för CK's 3..Fortsatt lycka till med viktminskningen!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 21:04
    #13
    Turnit skrev 2008-02-03 21:01:10 följande:
    Hallå tjejer.....Solrosen...tack för tipset. Jag hakar på här då jag inte känner mig hemma i camebridge tråden trots att jag kör CB.Vad duktiga ni alla är!!!
    Varsågod å välkommen hit! Tack, enormt starkt jobbat själv!! Hejaheja!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 21:37
    #15
    belliyz skrev 2008-02-03 21:20:24 följande:
    Hej hopp Här kommer en tjej som ska börja med sin första påse cambridge imorgon. jag ska försöka att köra ren kur i minst 2 veckor men hoppas på att klara mycket mer. Alltid roligare om man kan peppa varandra. Hur går det för er andra ?
    Välkommen! D tror jag att du kommer att klara, hittar du inte egen motivation så e d bara att kika in här å få stöd av nån eller alla rentav

    Jag har gått ner 10,8 kg på drygt 5 veckor, ren kur ND. Totalt 15,8 kg sen okt 2007.

    Lycka till!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 4 Feb 13:55
    #44

    Absolut, du är så välkommen! Kul att se att folk hoppar på tråden! Jag har inte provat de färdigblandade egentligen mest för att d e dyrare än pulver både ekonomiskt å kalorimässigt. Stort grattis t viktminskningen!


    JennieL skrev 2008-02-04 08:04:57 följande:
    Halloj Får jag vara med här fast jag kör färdigblandade? Jag klarar inte av att få ner påsarna utan måste köra färdigblandade som är godare.Idag har jag kört 1 vecka och gick ner 4kg exakt Jag äter frukost, sen byter jag ut lunch och middag mot en shake och tar en bar på kvällen.
    Oj, jag tror det är 4-5 år sen jag provade CK så jag minns inte konsistensen såhär på rak arm..CK innehåller ju färre mål samt kalorier men kostar å andra sidan mer än ND. När jag blandar mina shaker följer jag rådet på CK's påsar m att blanda pulvret m hälften av vattnet först å sen fyller jag på. Blir smidigare å fylligare enligt min mening iaf. Mina shaker brukar hamna på ca 3,5 dl färdig dryck, lägg till eller häll på mindre vatten beroende på om du vill ha den fyllig eller lätt. När har du tänkt börja, eller det kanske du redan gjort? Lycka till!!
    sötisnos skrev 2008-02-04 08:35:40 följande:
    Har en fråga till dig ang. ND och CK. Har själv ätit CK en gång i tiden så nu undrar jag om hyr ND äri konsistens och smak om man jämför med CK
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 4 Feb 14:00
    #45
    helma skrev 2008-02-04 13:32:49 följande:
    Hej  hej!Kul att hitta denna tråden... Började förra veckan med ND ersatt alla mål utom middagen, inte för att jag direkt är hungrig utan för att det är en social grej att äta tillsammans då... Men trots detta och att vi äter nyttigt och jag är ute och går 2 timmar varje dag händer ingenting... vågen visar på samma siffror som den gjorde då jag började förra tisdagen ~lite ledsen i ögat~ Hade väl inte hoppats på jätteskillnad men något kilo hade ju känts skönt iallafall...Någon som har tips till mig så emottages de tacksamt!
    Välkommen!!
    Om du av sociala skäl gärna vill äta nåt mål m din familj så skulle jag rekommendera att du hellre byter ut frukost/lunch eftersom kroppen då får mer tid på sig att förbränna maten.. Även om du inte äter (om du vill testa ren kur) så kan du sitta vid bordet, ta din shake fast jag skulle nog inte klarat det den första veckan på ren kur..Oskyldig Drick ordentligt m vatten å fortsätt kämpa på lika bra som din första vecka! Lycka till!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 4 Feb 14:24
    #49
    Blondelindis skrev 2008-02-04 14:11:40 följande:
    helma : kom på det att du kanske ska mäta dig runt kroppen ist för att kolla vågen...för du kan säkert ha minskat i cm bara för att du inte har gått ner nåt på vågen?
    Kan bara instämma!

    Helma: Ibland står vågen still men kroppen minskar i omkrets. Med tanke på hur mkt du promenerar varje dag så har du säkerligen ökat i muskelmassa å muskler väger mer än fett. Under de 40 dgr jag hållit på med ND har jag förlorat nästan ½ m i omkrets över byst, midja å stuss, kroppen ändras fr dag t dag eftersom fettet verkar omfördelas. Ta fram måttbandet å mät dig, så får du säkert resultat nästa vecka (om du inte mätte dig förra veckan alltså!) i cm även om inte vågen skulle visa X tappade kilon. Lycka till!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 4 Feb 14:26
    #50
    belliyz skrev 2008-02-04 14:24:22 följande:
    Dricker nu min andra shake för dagen : Kakao  GOD måste jag säga. Är verkligen glad att jag gick med i denna tråden för trots att man inte känner er tjejer här så får jag ändå motivation av er och känner att behöver jag lite pepping kan jag titta in här. Kommer helt klart att beställa en massa Cappucino till nästa veckan. Den var super god. Ni som kör andra pulver än CB vad är det för smaker och så på dom ?
    Jag tror att det står på Nails sida vilka olika smaker som finns att testa. Bra att du känner dig peppad när du kikar in på tråden! Bra jobbat!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
Svar på tråden Pulverdiet