Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

    Hur lång tid innan ni kände effekt med zoloft/sertralin ?

    Jag vet ju att man ska räkna med 4-6 veckor innan man märker effekt, men jag är så less, orkeslös, initiativlös nu efter två veckor, har ingen kraft att göra nåt alls. Negativa tankar.. usch vad det är segt. Nån som berätta om sina erfarenheter ?

    När vände det för dig ?

    Vad fick ni zoloft /sertraliin för och hjälpte det ? Behöver nog få höra att jag ska orka härda ut och fortsätta nu när det känns lite motigt.

  • Svar på tråden Hur lång tid innan ni kände effekt med zoloft/sertralin ?
  • Anonym (anonym)

    Tack skönt att få lite hopp ,trodde i min enfald att det kanske skulle smyga igång lite effekt efter kanske 2-3 veckor, men idag efter 2 veckor känner jag av det negativa mer än nånsin tidigare. bara att härda ut några veckor till då, skönt att höra att det kommer att bli bättre såsmåningom. Blir lite nyfiken, svara oom du har lust, blev du hjälpt så att du idag är medicinfri och hur jobbade du med ditt tankesätt, känns jättesvårt att ändra sitt sätt att se på saker och ting, mycket sker så automatiskt..

  • Anonym (anonym)

    Stort tack för era svar. Skönt att få höra att det blir bättre, jag har käkat zoloft tidigare en period för flera år sedan, men man glömmer ju. Vet ju att det hjälpte då, men man minns inte riktigt nyanserna och hur stor verkan det egentligen gjorde.

  • Anonym (anonym)

    Jo, jag kan känna viss förbättring i orken, och har lättare öfr att företa mig saker och ting nu. Tackar som frågade !

  • Anonym (anonym)

    Nån som tagit zoloft eller sertralin mot social fobi, hur tycker ni det har funkat isåfall ? Jag har social fobi i vissa situationer och äter just nu 50 mg, Ni med liknande problematik tycker nu medicinering har hjälpt ?

  • Anonym (anonym)

    Är det nån som vet om det är nån skillnad på sertralin hexal och sertralin ranbaxy, är det samma substanser i tabletterna och enda skillnaden är att det är olika tillverkare eller ?

    cute angel; jag har nog knaprat i 6 veckor nu och jag tycker jag funkar normalt/så som jag vill vara, dvs inte avtrubbad, har tillgång till alla känslor osv men jag ältar inte lika mycket som tidigare, är inte lika stresskänslig, går inte i taket för skitsaker. eftersom jag är mammaledig just nu så utsätts jag inte för de situationer som jag har svårt för sedan tidigare, men om en tid ska jag börja jobba några dgr i veckan igen så då återstår ju att se hur jag kommer att uppleva den biten. Mycket är ju psykiskt, får jag höra att medicineringen funkat för andra med sf så känner jag mig lugn att det kommer funka på mig också och då är ju minst halva jobbet gjort, när man liksom kan vila i att man kommer klara sig "jag äter ju tabletter" så då fixar det sig typ om du fattar..förväntansångesten försvinner med medicinens hjälp kan jag tycka.

Svar på tråden Hur lång tid innan ni kände effekt med zoloft/sertralin ?