• sasso26

    knark

    Hur lätt är det för ungdomar att få tag på knark? är det vanligt? är det billigt eller dyrt? pratade om det här på jobbet och då var det en som sa att idag är det billigt! blev lite orolig då! skulle vara fruktansvärt om ens barn skulle börja med det. Vilka symtom ser man på barnen?

  • Svar på tråden knark
  • Merveilleux

    Ja, det är lätt att få tag på. Nästan alla känner väl någon som känner någon som knarkar eller langar. Dessutom så har väl dom flesta i dagens läge tillgång till internet!?

  • sasso26

    Hur kan man kontrollera ens barn om dom tar något knark ?

  • Kos94

    Lite beroende på var man bor...men i dag är det relativt lätt och billigt för ungdomar att få tag på droger.

    Kan vara svårt att upptäcka om de tar droger...men tycker du att ditt barn inte beter sig som vanligt så kan det vara en varning...behöver dock inte vara det!

    Tror att det finns någon "hjälptelefon" eller dyligt som man kan ringa och få tips!

  • Kos94

    Sasso26:
    Vet inte hur du kan kontrollera om de är påverkade...sjukhusen tar inte drogtest bara för att föräldrar misstänker att deras barn tagit droger...krävs polisbeslut för detta. I alla fall i Malmö!

  • sasso26

    Tror inte att mina döttrar som är 14 och 16 skulle göra det men jag tror ändå att man ska ha ögonen öppna. Min 14 åring har blivit förändrad, hetsigt humör och är arg hela tiden. Men det är ju också tecken på tonårshormoner. Känns som om jag är inne i en jobbig och orolig tid.

  • blonde redhead
    Kos94 skrev 2008-03-06 15:53:31 följande:
    Sasso26:Vet inte hur du kan kontrollera om de är påverkade...sjukhusen tar inte drogtest bara för att föräldrar misstänker att deras barn tagit droger...krävs polisbeslut för detta. I alla fall i Malmö!
    Ne det krävs inga polisbeslut för det. Inte någonstanns på minderåriga. Man kan lämna drogtester på vårdcentral, genom skola eller genom socialtjänsten om det misstänks.
  • spiritsinlove

    "Knark" kan vara ganska mycket olika saker...


    Men ja, det är lätt att fixa. Och ja, det blir billigare och billigare (i alla fall en del). 
    - alla stavfel är medvetna -
  • Saara17

    Det är skrämmande lätt att få tag på knark.
    När någon tagit knark blir man röd i ögonen, torr i munnen, rinnig i ögonen och man får utbrott och hänger inte riktigt med. Har man hållt på med knark under en period går man ner mycket i vikt. Man blir klen och har ett konstigt humör.
    Det gäller att ha koll på folket barnet umgås med. Om dom lever jävelskap är det stor chans att det smittat av sig.
    Man kan få knark för under en hundring.
    Det bästa sättet är att prata med barnet och förklara att man inte är arg och bara vill hjälpa det funkar INTE att börja skrika och rota i rummet. Det gör saken bara värre. Den värska du kan göra är att kontakta polisen eller soc. Då kommer barnet känna sig övergiven.

    Lycka till !

  • guaruska1

    äh, fan. Jag skulle skriva massa om marihuana (inga kassa saker) men vi bor i ett övervakat land där folk anger grannarna så det enda jag kan säga är att det vore bättre om knark vore laglig än olagligt. Go natt

  • jagvillintehaenförbannadsignatur

    Finns inget bättre än lite festival för familjelivet! :)
    Träffade min fru på hultsfred faktiskt.

  • Krillans

    Kolla på denna sidan:
    www.flashback.se/
    Tryck på FORUM så kommer detta fram:

    -----------------------------------------------------------
    FLASHBACK FORUM ÄR FÖRBJUDET I SVERIGE

    Enligt ett domstolsbeslut som togs vintern 2002 (Marknadsdomstolen, mål C26/02) är Flashback förbjudna att bedriva diskussionsforum i Sverige. Verksamheten är endast tillåten ifall Flashback väljer att förhandsgranska alla inlägg, och aktivt raderar samtliga inlägg som är "opassande" innan publicering.

    Flashback Media Group AB och forumets grundare, Jan Axelsson, tilldelades ett vite på 400 000 kronor vardera, samt tvingades betala rättegångskostnader på närmare en kvarts miljon kronor.

    Freedom of speech - use it or lose it!

    Verksamheten lever vidare, via annan domän, annat bolag och annan jurisdiktion. Flashback har för avsikt att följa svensk lagstiftning, och den verksamhet som förbjuds flyttar vi utomlands.

    Jag är trött på svensk censur, ta mig till forumet som svenska myndigheter vill förbjuda.
    -------------------------------------------------------------
    Trycker man vidare så kommer man till en "trevlig" forum bl a och droger. Som du ser så där det väldigt många som är med i det forumet.

  • Brokeback Mountain

    Frågade 21-åriga sonen och fick som svar:

    Löjligt enkelt. Billigt var vi bor, men det finns dyrt också. Typ? Ahmen asså, varför då? Varför undrar du? Jag vet väl inte DET!? Schaa rå moshan.

  • Fredde0

    nja här i malmö är det skit enkelt samtal/sms till lagare träffas 100 kr klart 100kr är då cannabis
    ops lagare till cannabis kommer oftast  på cykel/moped eller så går dom
    inte bil som en sprit lagare! 

Svar på tråden knark