• Tessax
    Äldre 7 Mar 16:09
    3915 visningar
    29 svar
    29
    3915

    Singeltråden

    Välkommen!

    En tråd för alla oss som inte har någon att planera eller ha barn tillsammans med. Man känner sig lätt ännu mer ensam på familjeliv där alla diskuterar förhållanden och barn. Här kan alla singlar samlas och stötta varandra i jakten på kärleken!

  • Svar på tråden Singeltråden
  • Fluffy Clouds
    Äldre 27 Mar 14:34
    #1

    Det var inte mycket liv här :)

    Finns det inga singeltrådar för de som är föräldrar? Jag har letat men hittar inga :)

  • Tessax
    Äldre 27 Mar 14:50
    #2

    Nej jättetråkigt... Men man kan väl vara här även om man är förälder om man är singel?

  • Fluffy Clouds
    Äldre 27 Mar 14:57
    #3

    Hehehe...sant men det måste väl finnas fler singelföräldrar där ute :)...Man kanske skall starta en tråd för singelföräldrar? :)

    Var i landet befinner du dig?

  • Tessax
    Äldre 27 Mar 15:03
    #4

    Ja fast det är väl just det som är grejen. Jag är inte förälder, då hade ju inte jag passat in? Varför måste det baseras på att man har barn? Kan man inte bara utgå från just singelrollen, det blir väl ändå två olika "roller" antar jag? (singel vs. förälder)

  • Fluffy Clouds
    Äldre 27 Mar 15:09
    #5

    Hehehhe...varför, jo för att vi ensamstående föräldar är tyvärr inte lika attraktiva på singelmarknaden om vi har barn :)

  • Tessax
    Äldre 27 Mar 15:14
    #6

    Nej det vet jag och det är ju jättetråkigt... men det är ju bara en del av många saker man skulle kunna vilja diskutera I övrigt skiljer ju ni singelföräldrar er inte speciellt mycket från oss övriga singlar, eller hur? Och man kan ju alltid försöka relatera tillvarandras problem ändå, även om man inte är i exakt samma situation.

  • Fluffy Clouds
    Äldre 27 Mar 15:17
    #7

    Nej...enda skillnaden är ju att vi har barn :)

    Så vad gör du för att bli osingel? Nätdejting o eller är det krogarna som gäller? :)

  • Tessax
    Äldre 27 Mar 15:21
    #8

    ALLT Men det är svårt tycker jag, speciellt på krogen. Folk är inte lika öppna som jag så det blir tyvärr inte att man får kontakt med så många, även om det bara är för att prata lite och vara lite trevlig.

    Själv då? Reagerar folk starkt när man säger att man har barn? Och hur många barn har du och hur gamla?

  • Fluffy Clouds
    Äldre 27 Mar 15:40
    #9

    Hehehe...jag är likadan, dvs öppen med alla. Vet inte om det är nåt positvt eller negativt :)

    Tja...kroglivet är inget som jag är speciell pigg på längre sedan jag fick barn men e-kontakt.se o motesplatsen.se är typ de ställena jag hänger på :)

    Om folk reagerar starkt vet jag inte men visst får man en reaktion i still med "Jaha".....

    Mina flickor är 6 och 8 och jag har dem på heltid.

  • Tessax
    Äldre 27 Mar 19:07
    #10

    Men ni singelföräldrar borde väl "förstå varandra" då, alltså är det inte lättare att träffa någon som också redan har barn? Klart att man inte kan välja vem man blir intresserad av men om man är på dejtingsajter tex? Vet ju inte andras anledning till att de inte vill träffa någon med barn men jag känner i alla fall att då har ju personen redan upplevt det där "stora speciella" med någon annan och jag blir nr 2 på nåt sätt. Ego, jag vet, men jag men jag vill gärna uppleva det med någon som det också är första gången för. Hoppas du förstår hur jag menar... Dessutom finns det ju troligtvis dessutom ett ex med i bilden som kommer att stanna där för resten av livet, vissa är ju vänner men långt ifrån många och det kan bli väldigt jobbigt. Bara några tankar kring det, jag har funderat på det där en hel del, just av den anledningen att man kanske skulle komma att träffa någon som redan har barn.

Svar på tråden Singeltråden