• Mollen

Gå ut med sjumånaders som har feber?

Min dotter är sju månader och fick helt plötsligt feber igår kväll, 38.9. Nu på morgonen hade hon 38.3. Hon har inga andra symptom och äter och leker som vanligt.

Är det ok att gå ut och gå med henne i vagnen som vanligt? Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Gå ut med sjumånaders som har feber?
  • cicci85

Jag skulle gått ut med vagnen på promenad, men inte gått i affärer å så! Lite friskluft är nog bara bra

• Tre Barnsmorsan

Det är aldrig fel att gå ut med dom när dom har feber. Tänk bara att inte klä på henne för varmt.

• linduspindus

Jag skulle ha gått ut absolut! Jag kanske inte skulle ha varit ute lika länge som jag brukar men men. Låter som hon har 3-dagars feber, efter febern brukar det komma lite utslag. Ofarligt men de kan ha ganska hög feber under de 3 dagarna.

Gå ut du!!!

• annaknin

Fast jag ringde sjukupplysningen en gång när sonen hade feber för att fråga just det och då sa de så här:

När barnen är sjuka UTAN feber är det bara bra med frisk luft.
    När barnen är sjuka MED feber ska de vara inomhus tills febern gått över.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Victors Mamma Tess

Jag ringde mitt bvc igår för lillen har feber och frågade om just detta. De rekommenderar att man inte tar ut dom om dom har mer än 38.5, det hade något med luftomvandlingen i lungorna eller nåt att göra om jag fattade det hela rätt.

Var har han fått sitt humör ifrån? Jag har ju mitt kvar..
  • Mrs Ray

Precis, har de feber ska de vara inne, det säger svärfar som är läkare.

• Pyrets mamma

Jag tycker du kan gå ut...Att bli avsvalkad är bara bra så sjunker febern lite...

• Mollen

Jag läste nu att tredagarsfebern orsakas av ett herpesvirus. Min mamma hade munsår och var här i onsdags, tror ni att det var det som smittade?

• Tjollabolla
    Mollen skrev 2008-03-08 11:12:31 följande:
    Jag läste nu att tredagarsfebern orsakas av ett herpesvirus. Min mamma hade munsår och var här i onsdags, tror ni att det var det som smittade?
    Nej det tror jag inte. Det är ju inget som säger att det är 3 dagars feber? Det vet man ju inte förrän utslagen kommer efteråt.

Och nej jag skulle inte ta ut när dom har feber. Jag har gjort det ett par ggr,just för att alla säger att "frisk luft är bara bra!" men varje gång har sonen bara blivit sämre, så vi håller oss inne.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Victors Mamma Tess

Man kan ju tänka själv oxå att bli påbylsad en massa kläder o bökad med när man har feber och mår allmänt dåligt.. Ligga varmt i en vagn istället för att få ligga fritt i en pyjamas på soffan.. Jag skulle hellre stanna inne när jag är sjuk..

Var har han fått sitt humör ifrån? Jag har ju mitt kvar..
  • nonnas

Lite luft skadar aldrig om de inte har över 39 i feber,
    har 3 st barn och har alltid haft de ute ovasett om de är friska eller febriga.
    Ingen skadda har skett på dom snarare så har de blivit friskare fortare..

Svar på tråden Gå ut med sjumånaders som har feber?