• Anonym (ush!)
    Äldre 8 Mar 13:07
    150055 visningar
    23 svar
    23
    150055

    Märkte precis att jag har en knöl bakom vänstra öra...

    Märkte precis att jag har en knöl bakom vänstra öra (som en ärta i stl)...som gör lite int när man trycker på den...vart vänder man sig då? vad kan det vara?

  • Svar på tråden Märkte precis att jag har en knöl bakom vänstra öra...
  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 13:14
    #3

    tack för ditt svar! man tänker ju cancer...ush! ska höramed vårdcentralen.

  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 23:14
    #6

    den sitter precis bakom öronsnibben..där man är man har ett "hål" som man inte kan trycka för då gör det ont..du vet "baksidan" på örat ..:=) skit svårt att förklara!
    Dollars matte skrev 2008-03-08 22:28:49 följande:


    Var bakom örat? Högt upp, långt ner, mitt på?Om det är långt ner, typ precis bakom örsnibben, kan det vara så att översta nackkotan ligger lite fel och det är änden på denna du känner. Det ömmar lite när man trycker på den. Har du ont i nacken annars eller ofta huvudvärk?Jag har haft så, och fick den förklaringen av min naprapat. Och det försvann när hon hade "knäckt nacken" dvs vridit rätt kotan.
  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 23:27
    #8

    ja precis där käkbenet slutar :)! en naprapat säger du.. har jag aldrig hört förrut..kosta vad det vill..jag ska ringa på måndagmorgon 08.00..nu känns det som om "knölen" lagt sig lite men det känns ändå otäckt... tack för din hjälp jätte gulligt! så tacksam

  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 23:34
    #11

    nää den är orörlig och gör ont när man trycker på den...


    Anonym skrev 2008-03-08 23:31:36 följande:
    Är den rörlig?Jag har hört att rörliga knölar= ofarliga knölar
  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 9 Mar 13:29
    #15

    ååå va skönt att höra..för jag håller på att bli geeeenom förkyld och hostar heela tiden!
    Anonym (hallå) skrev 2008-03-09 10:47:50 följande:


    Om den sitter precis bakom örat och är lite öm så är det lymfkörtlar som kan bli lite svullna när man har en liten infektion eller något på gång.Det är helt ofarligt och man behöver inte göra någonting åt det,det försvinner av sig själv..Lycka till..
  • Anonym (ush!) Trådstartaren
    Äldre 9 Mar 13:38
    #17

    tack! kram

Svar på tråden Märkte precis att jag har en knöl bakom vänstra öra...