• jollyd­olly
    Äldre 10 Mar 10:20
    8574 visningar
    20 svar
    20
    8574

    Ont i handleder och bortdomnade fingrar???

    Jag har en dotter på 6 veckor och nu de senaste två veckorna så har jag vaknat på nätterna av att min fingrar och händer är helt bortdomnade. Som att de sover, sticker och bränner i dom. Handlederna är helt ömma och det är jätteobehagligt.

    Jag vet att jag har läst lite liknande men då endast under graviditeten...

  • Svar på tråden Ont i handleder och bortdomnade fingrar???
  • jollyd­olly
    Äldre 10 Mar 10:37
    #1

    ingen??

  • jollyd­olly
    Äldre 10 Mar 10:51
    #4

    Det är det som jag läst om. Men man kan alltså få det efter förlossningen...??
    Stämmer det att man bara har det på nätterna? Handlederna är ju ömma hela tiden men just den där känslan att alla fingrar har somnat är bara på nätterna....

  • jollyd­olly
    Äldre 10 Mar 10:57
    #6

    låter ju logiskt!!

  • jollyd­olly
    Äldre 10 Mar 11:03
    #8

    De enda känningarna jag har på dagen är handlederna, som vid amningen tex när man har handlederna lite lätt böjt. Domningarna har jag bara haft några gånger nattetid. Men det kanske börjar lite lätt för att sedan bli värre? Alltså lika bra att ta tag i det redan nu

  • jollyd­olly
    Äldre 19 Mar 08:50
    #10

    Pratade med bm i går när jag var där och hon sa att amn inte "kan" få det efter förlossningen... så jag måste ringa till min vc och kolla där med ngn läkare. Men efter att ha läst här så är det ju flera stycken som har fått det efter. Knasigt...

    Kanske ska ta och köpa sånnadär skenor och se om det blir bättre!

  • jollyd­olly
    Äldre 26 Mar 06:56
    #15

    Ska till läkaren på måndag för nu orkar jag inte mer. Är helt bortdomnad på nätterna och lederna i vissa fingrar låser sig. Lederna är så ostabila så jag kan knappt lyfta och ingen ork finns det i dom heller. Synd bara att vi har så tröga läkare här där jag bor... hoppas ändå att det finns ngt de kan hjälpa mig med

  • jollyd­olly
    Äldre 26 Mar 09:40
    #17

    Alltså vad har man för bm?? Har pratat med 2 st och båda dom tyckte att det lät konstigt om det skulle vara det...eftersom man bara kan få det under graviditeten enligt dom. Hoppas att min läkare vet bättre!

  • jollyd­olly
    Äldre 2 Apr 09:09
    #18

    Nu är det iaf konstaterat av läkare: karpaltunnelsyndrom!

Svar på tråden Ont i handleder och bortdomnade fingrar???