• TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 07:28
    6303 visningar
    16 svar
    16
    6303

    Förkyld innan BIM?

    Nu får jag för mej en massa att förkylningar ska va gravsymptom, eller att man lättare ja ni vet men ändå gaaah! Jag är på äl+2 idag och dunderförkyld, kom så där PANG! Haft dock lite ont i kroppen igår och dålig i magen igår.. och så idag! Hujedanmej!

    Fler förkylda som väntar på bim?

    Kan vi ju kanske peppa varandra!!

  • Svar på tråden Förkyld innan BIM?
  • Sanji
    Äldre 11 Mar 07:33
    #1

    När man är gravid kan man bli täppt i näsan, men knappast innan man ens plussat. Men att man ska bli förkyld pga graviditet redan innan ägget har fäst i livmodern låter inte så troligt tyvärr. Men lycka till iaf!

  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 07:35
    #2

    Haha näe jag vet.. *skratta*

    Men förkyld är jag och näe fy!! inte skoj alls!

  • Flicka­n Gud Glömde
    Äldre 11 Mar 07:41
    #3

    När jag blev dundersjuk, alltså virus feber och förkylning fick jag för mig att det var för jag var gravid.
    Jag vet med mig att när embrot fäster så påverkas imunförsvaret, då de skckar signaler att embrot inte är ngt främmande att detta inte ska stötas bort. detta påverkar ju då om man faktiskt är sjuk.
    Vet inte om det var så(att jag är gravid, visar bara neg på test), det är ca 3 dagar sen jag blev helt frisk och var sjuk i 1 vecka.
    Mina barn är ofta sjuka och drar hem en del från dagis men detta är första gången på 2 år som jag blir smittad.

    Jag är på BIM+9

  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 07:42
    #4
    Mrs Vasic skrev 2008-03-11 07:41:00 följande:
    När jag blev dundersjuk, alltså virus feber och förkylning fick jag för mig att det var för jag var gravid.Jag vet med mig att när embrot fäster så påverkas imunförsvaret, då de skckar signaler att embrot inte är ngt främmande att detta inte ska stötas bort. detta påverkar ju då om man faktiskt är sjuk.Vet inte om det var så(att jag är gravid, visar bara neg på test), det är ca 3 dagar sen jag blev helt frisk och var sjuk i 1 vecka.Mina barn är ofta sjuka och drar hem en del från dagis men detta är första gången på 2 år som jag blir smittad.Jag är på BIM+9
    ja min om det blev nån bebis så har inte embryot ens fäst sig så jag är nog bara inbillingningssjuk!
  • Flicka­n Gud Glömde
    Äldre 11 Mar 07:43
    #5
    Bebis09 skrev 2008-03-11 07:42:07 följande:
    ja min om det blev nån bebis så har inte embryot ens fäst sig så jag är nog bara inbillingningssjuk!
    Men vi kan följas ändå Flört
    När har du BIM?
  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 07:44
    #6
    Mrs Vasic skrev 2008-03-11 07:43:03 följande:
    Men vi kan följas ändå När har du BIM?
    jadu, inte förrns den 22:a
  • Flicka­n Gud Glömde
    Äldre 11 Mar 08:04
    #7
    Bebis09 skrev 2008-03-11 07:44:25 följande:
    jadu, inte förrns den 22:a
    Men det är ju snart=)
    Har ni försökt länge?
    oj va nyfiken jag blev xD
  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 08:05
    #8
    Mrs Vasic skrev 2008-03-11 08:04:03 följande:
    Men det är ju snart=)Har ni försökt länge?oj va nyfiken jag blev xD
    vi har försökt i 15 månader nu!
    14:e försöket..
  • Flicka­n Gud Glömde
    Äldre 11 Mar 08:09
    #9
    Bebis09 skrev 2008-03-11 08:05:05 följande:
    vi har försökt i 15 månader nu! 14:e försöket..
    Åhh hoppas det tar sig nu då.
    Håller tummar och tår för er=)=)
  • TornKa­ch
    Äldre 11 Mar 08:11
    #10

    Hej hej!

    Är gravid med BIM 13/3. Testade redan den 8/3 och det var solklart gravid!
    Är också dunder förkyld och har varit det i.. 2 veckor.
    Hosta, snuva.. ja, you name it!

    Så nog kan förkylning vara ett tecken, men jag tror mycket på att min förkylning kommer ifrån mitt jobb.
    Men man vet aldrig;)

    lycka till!

  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 08:12
    #11
    Mrs Vasic skrev 2008-03-11 08:09:40 följande:
    Åhh hoppas det tar sig nu då.Håller tummar och tår för er=)=)
    tackar, en jättefinne på hakan har jag fått också!
  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 08:14
    #12
    TornKach skrev 2008-03-11 08:11:09 följande:
    Hej hej!Är gravid med BIM 13/3. Testade redan den 8/3 och det var solklart gravid!Är också dunder förkyld och har varit det i.. 2 veckor.Hosta, snuva.. ja, you name it!Så nog kan förkylning vara ett tecken, men jag tror mycket på att min förkylning kommer ifrån mitt jobb.Men man vet aldrig;)lycka till!
    så du vart alltså också dundersjuk typ efter ÄL?

    Jag kan ha blitt smittad men, jag träffa min syster förra veckan..
  • Flicka­n Gud Glömde
    Äldre 11 Mar 08:19
    #13
    TornKach skrev 2008-03-11 08:11:09 följande:
    Hej hej!Är gravid med BIM 13/3. Testade redan den 8/3 och det var solklart gravid!Är också dunder förkyld och har varit det i.. 2 veckor.Hosta, snuva.. ja, you name it!Så nog kan förkylning vara ett tecken, men jag tror mycket på att min förkylning kommer ifrån mitt jobb.Men man vet aldrig;)lycka till!
    Grattis till dig=)=)
  • TornKa­ch
    Äldre 11 Mar 08:19
    #14
    Bebis09 skrev 2008-03-11 08:14:40 följande:
    så du vart alltså också dundersjuk typ efter ÄL?Jag kan ha blitt smittad men, jag träffa min syster förra veckan..
    japp.. jätte förkyld!
    Min sambo var förkyld i samma veva, men hans förkylning varade bara i någon dag! min har som sagt varat i två veckor! och än verkar jag inte bli fri den!
    Fick även en massa små finnar precis efter ÄL, vilket jag aldrig brukar ha!!
    Jag vet egentligen inte varför jag gjorde mitt gravtest så tidigt! hade bara en känsla av att jag var tvungen att göra ett!
    Testade första plusset med testlagrets grav kasett! sedan har jag testat 8 gånger till med samma tester, plus ett CB digital där det stod GRAVID!
  • TuSSen­09
    Äldre 11 Mar 08:30
    #15
    TornKach skrev 2008-03-11 08:19:34 följande:
    japp.. jätte förkyld!Min sambo var förkyld i samma veva, men hans förkylning varade bara i någon dag! min har som sagt varat i två veckor! och än verkar jag inte bli fri den!Fick även en massa små finnar precis efter ÄL, vilket jag aldrig brukar ha!! Jag vet egentligen inte varför jag gjorde mitt gravtest så tidigt! hade bara en känsla av att jag var tvungen att göra ett!Testade första plusset med testlagrets grav kasett! sedan har jag testat 8 gånger till med samma tester, plus ett CB digital där det stod GRAVID!
    va härligt
    min lilltjej är lite snorig också så det är kanske bara en tillfällig förkylning

    men har jag räknat rätt skulle jag idag vara på äl+2
    har kanske dålig imunförsvar.. astma och så! kan va därför! Kanske förfrös mej i lördags!
  • Äldre 19 Jun 18:46
    #16

    Tråden är iofs gammal som graven men när jag va gravid sist så fick jag ont i halsen i två dagar som sen försvann precis innan plusset. Va inte förkyld i övrigt..

Svar på tråden Förkyld innan BIM?