• Äldre 7 Aug 12:35
    7446 visningar
    19 svar
    19
    7446

    Dåligt AMH värde?

    Hej,

    Jag är 35 år och har ett AMH på 0,05 samt FSH på 23. De sa att det var mer eller mindre kört. Uppsala kliniken gick med på att göra IVF nu efter sommar. Jag gjorde en hel del förändringar och fick ner mitt FSH till 12. Nu när jag skriver har jag fått svagt pluss 3 dagar innan BIM. Hoppas att jag slipper IVF. Hur har det gått för er?

  • Äldre 7 Aug 17:11
    #4

    Kul att du svarar????

    Jag gjorde olika saker och vet i sak inte vad som var avgörande:

    Jag gjort följande;

    Ätit D vitamin 100, E vitamin 100, folsyra, och vitex

    Akupunktur hos min kinesiska läkare

    Druckit på kinesiska örter (kort period ca 1 månad)

    Druckit betydligt mer vätska än vanligt. Men jag fick råd att dricka varmt vatten i stället för kallt. Minst 6 glas /dag

    Rört på mig ut i solen (promenader och yoga)

    Ätit regelbundet och la på mer frukt och grönt.

    Jag hoppas verkligen att jag slipper IVF????

  • Äldre 7 Aug 17:12
    #5

    Jag ser att mina smileys blir frågetecken!

  • Äldre 8 Aug 17:56
    #9

    Wow! Underbart! Stort grattis. Vilken solskenhistoria. Jag hade också lägre än 0,05. Har dock mens varje månad. Det ger mig hopp om att det kanske gå vägen den här gången. Tog nytt test idag, något tydligare pluss. Hoppas hoppas!

  • Äldre 27 Oct 20:18
    #10

    Vill bara uppdatera här för jag brukar själv uppskattar när folk gör det så man vet hur det har gått. Jag fick dessvärre MF i runt V 5+2.

    Provade direkt Letrozol och det blev inget.

    Andra försöket med Letrozol och insemination blev jag gravid igen dvs nu i sep/okt. Blev överlycklig MEN; tog ett hcg prov för 1 V sen, då var jag precis V 4 och fick ett värde på 238. Tog nytt igår dvs 1 V senare och det visade 243! Så jag tror dessvärre att mitt 5:e missfall är på gång! Jag blir gravid men lyckas inte behålla. Tog dropp den här gången för att lugna immunförsvaret men det har dessvärre inte hjälpt.

  • Äldre 28 Oct 18:49
    #13

    Åh tack ni ger mig hopp! Stort grattis till er! En vacker dag kommer det att gå. Jag fick verkligen energi nu när jag läste era inlägg. Jag provade med örter och akupunktur förut och blev gravid i somras. Slutade dessvärre med MF. Ska prova nu igen.

    Håll tummarna för mig!

  • Äldre 29 Oct 22:31
    #16

    Hej,

    Tack att ni svarar! Ja, jag tog progesteron den här gången. Tog nytt hcg idag som visade 323? Förstår ingenting. Det låg på 243 i fre. Hoppas inte att det är ett X...

  • Äldre 4 Nov 22:14
    #17

    Uppdaterar här;

    Min hcg har ökat men inte dubblats. Jättekonstigt. Imorgon ska jag på ul och då får jag veta lite mer. Så här har min hcg sett ut; 238, 243 (en vecka senare) 324 efter 48 h, 484 efter 48h 631 efter 48 h. Idag testade med cb som gick från 2-3 V till 3+. Är så klart orolig att det ska vara ett X. Imorgon borde jag få veta efter ul och hcg prov. Jag som trodde att missfall var på G..

  • Äldre 4 Nov 23:58
    #19
    Meriall skrev 2018-11-04 22:25:29 följande:

    Hoppas det inte är ett X! Vilken vecka ska du vara i nu?

    Vad räknas som lågt (fast man ska kunna bli gravid själva) AMH och vad räknas som jättelågt? Någon som vet?


    Hej,

    Jag trodde att jag var i V. 6+ 3 men det kan inte stämma. Mitt AMH ligger på 0,05 så det är jättelågt!
Svar på tråden Dåligt AMH värde?